אבו מאזן
אבו מאזןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה מגיבים לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן היום (חמישי) בפני הפרלמנט האירופי.

"אבו מאזן הראה בבריסל את פרצופו האמיתי. מי שמסרב לפגוש את נשיא המדינה ואת ראש הממשלה נתניהו למשא ומתן ישיר, ומי שמפיץ עלילת דם מול הפרלמנט האירופי, טוען בשקר כי ידו מושטת לשלום".

"ישראל מחכה ליום שאבו מאזן יפסיק להפיץ שקרים ולעסוק בהסתה. עד אז, תמשיך ישראל להגן על עצמה מפני ההסתה הפלסטינית, שמניעה מעשי טרור", לשון התגובה הישראלית.

גורם בליכוד הוסיף כי "חמור ביותר שדברים שאמרו שרים לשעבר בחוסר אחריות ומתוך כוונה לניגוח פוליטי זול ורדיפת כותרות, הפכו כלי שרת להכפשת ישראל והוצאת דיבתה רעה בעולם. מוטב שמי שלא תורם למאמץ ההסברה של ישראל בעולם, לפחות לא יזיק".

כזכור, אבו מאזן טען בנאומו כי מדינת ישראל וצה"ל הולכות ומקצינות. "הקיצוניות הזו הביאה פוליטיקאים בישראל כמו הרצוג, יעלון וברק ועוד אנשי תקשורת למתוח ביקורת על הממשלה", אמר אבו מאזן וציטט התבטאויות של מנהיגים אלו לפיהן ישראל מתנהגת באופן פשיסטי.

"אנו מוכנים למדינה המשתרעת רק על 22% מהשטח ההיסטורי שלה, גבולות '67, וזו הקרבה", טען אבו מאזן והוסיף, "המשא ומתן לא יכול להתחיל בלי שיציבו דד-ליין, בלי מעקב ופיקוח על ההסכם - ממש כמו ההסכם עם אירן".

"ישראל פתחה בשלוש מלחמות בעזה והרגה אלפים, עשרות משפחות חדלו מלהתקיים", האשים אבו מאזן, "ישראל הפכה את המדינה שלנו לכלא באוויר הפתוח".

הוא טען כי באותה מידה שיש הסתה ברשות הפלסטינית ישנה הסתה גם בישראל, "פעולות ישראל מעודדות את הטרוריסטים"