ברוך מרזל
ברוך מרזלPhoto by Tomer neuberg/FLASH90

ברוך מרזל מתכוון להגיע אחר הצהריים (חמישי) להפגנה נגד מצעד הגאווה בגן הפעמון בירושלים.

לערוץ 7 הוא אומר שאיש לא ישתיק אותו ואת שאר פעילי להב"ה שיתייצבו להפגין. "מתנהל קמפיין תקשורתי חסר תקדים שקורא לאנשים להגיע, אנחנו עדים לכך שכל מיני ארגונים שבעבר התנגדו למצעד הגאווה היום הם מגמגמים.

''אין שום ספק שזו החבורה הבריונית והאלימה ביותר בחברה הישראלית. מי שמדבר נגדם מותקף בצורה אגרסיבית, אותם אבירי חופש הביטוי שחושבים שאיש חסר תרבות בגל"צ יכול לחרף ולגדף את מי שהוא רוצה ורק לרב לוינשטיין או לברוך מרזל אסור להגיד את מה שהם חושבים''.

מרזל מדגיש כי זהו ניסיון לסתימת פיות, ''אבל אנחנו למדנו מרבותינו 'לא תגורו מפני איש', אנחנו לא מפחדים כי זו קדושת ירושלים וגדולי ישראל בראשות הרב דב ליאור קראו להשתתף בהפגנה שלנו ואנחנו משוכנעים שלמרות כל המגבלות יגיעו עשרות".

מרזל טוען כי ארגון להב"ה מעולם לא פעל באלימות, "צריכים להבין שבתוך השיח האלים של התקשורת אנחנו מעולם לא יזמנו פעילות נגד הפרט גם אם הוא עושה את המעשים הכי מכוערים בעולם.

''לא נפעל נגד מחלל שבת, אוכל חזיר או מעשן סמים, אנחנו לא משטרת מחשבות. אבל מי שהפך את זה למצעדים ולפגיעה בהמוני בית ישראל ואני יודע שרוב תושבי ירושלים לא רוצים את המצעד הם אלה שפוגעים בציבור הרחב וחייבים למחות נגדם".

לדבריו רבנים רבים פוחדים לדבר וזהו דבר בלתי נסבל, "אפילו רבני צהר שיצאו נגד המצעד בעבר היום הם נבהלים מפחד הרדיפה יחד עם עוד רבנים שחוששים מתגובות קשות. אבל צריך לדעת שמי שלא מוחה הוא שותף לפשע. ירושלים זו עיר הקודש וצעדת תועבה כזאת פוגעת בקדושה ומסכנת את כל עם ישראל, ארץ ישראל מקיאה מתוכה בגלל תועבות כאלה.

''אנחנו נמשיך לקרוא את פרשת אחרי מות ביום כיפור כי דבר אחד מהתורה לא ישתנה ולא יוחלף בשום אופנה אחרת. מתנהגים כאן כמו בתורכיהף עוצרים אנשים, מאיימים על אנשים ונשים, המשטרה איבדה את העשתונות, אני מתכוון להגיע ואהיה היום בארבע וחצי בגן הפעמון".

מרזל דוחה את ההתקפות על הרב יגאל לוינשטיין, "לאן הגענו שרב יפחד להתראיין? זה כמו נביא שכובש את נבואתו. אני אישית הייתי בהרצאה של הרב לוינשטיין, זו הייתה הרצאה אקדמאית מנומקת וכל הנושא של הסטייה והסוטים היה בשולי השוליים.

"הוא העלה במהלך ההרצאה תמיהה, מדוע מכריחים חיילים ביחידות מובחרות וטייסים ללכת לשפץ את המועדונים של הסוטים האלה, סוטים זו מילה עדינה בשבילם כי התורה קוראת למעשים האלה תועבה".