הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטייןצילום: מרכז ליבה

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי אדם, נפגש הערב (ה') במשרדו בקריה בתל-אביב עם ראשי מכינת עלי, הרבנים יגאל לוינשטיין ואלי סדן.

מנכ"ל משרד הביטחון אמר בפגישה כי במסמך ''רוח צה"ל'', שהוא הקוד האתי שעל-פיו פועל הצבא, מופיע ערך "כבוד האדם" כערך יסוד: "כל אדם הוא בעל ערך אשר אינו מותנה במוצא, בדת, בלאום, במין, במעמד ובתפקיד".

לדברי אדם, ערך הרעות הוא ערך מרכזי בצה"ל לדורותיו ''ואין כל ספק כי הוצאת קהילת הלהט"ב אל מחוץ לגדרי החברה והמחנה, מנוגדים לערכי צה"ל היסודיים ביותר''.

מנכ''ל משרד הביטחון הדגיש בפגישה כי דברי הרב, המייצג מכינה קדם צבאית הנתמכת על-ידי משרד הביטחון, חמורים ואינם מקובלים על צה"ל ומערכת הביטחון. המנכ"ל דרש מהרב לוינשטיין להבהיר את דבריו כבר בימים הקרובים.

נכח בפגישה. הרב אלי סדן
נכח בפגישה. הרב אלי סדןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מוקדם יותר פנה שר החקלאות אורי אריאל לשר הביטחון ליברמן בדרישה לבטל את שיחת ההבהרה של מנכ"ל משרד הביטחון עם הרב יגאל לוינשטיין. "ההתקפות כלפי הרב לוינשטיין יצאו מכל פרופורציה", כתב אריאל, "וחמור מאוד בעיני שמנכ"ל משרדך מצטרף למחול השדים הזה".

"הרב יגאל לוינשטיין הביע את עמדתו כאזרח פרטי שאמנם מנהל מכינה ישיבתית הנמצאת בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון, אך זימון לשיחת בירור היא בגדר 'טירוף מערכות' וחציית קו אדום מוסרי ודמוקרטי", הזהיר השר אריאל.