"גם לתושבים ביו"ש - מגיעות הטבות מס"חזקי ברוך

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (רביעי) פה אחד את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' למתן הטבות מס ליישובים ביהודה ושומרון.

בימים האחרונים התנהלו דיונים בין ראשי מפלגות הקואליציה סביב הצעת החוק של סמוטריץ' - ולבסוף הושגה הסכמה יחד עם השר משה כחלון - שאיפשרה את אישור החוק.

כזכור לפני מעט פחות משנה הסכים ח"כ סמוטריץ' להעביר את מתווה הטבות המס שהציע ח"כ משה גפני (יהדות התורה) - וזאת חרף העובדה שיישובי יו"ש הוצאו ממנה.

סמוטריץ' קיבל את הבטחה מראש הממשלה - שהיישובים ביהודה ושומרון יקבלו את המענה הראוי בחקיקה, מבלי לתקוע את אישור המפה הקודמת.

בעקבות הסיכום, הוא הגיש את חוק הטבות המס ולמרות ההבטחות והסיכומים, פקידי האוצר התנגדו לחוק.

מבלי שהגיעו להסכמים נאלץ סמוטריץ' להעלות את החוק בכינוס מיוחד של חברי הוועדה - וזאת בגיבוי מלא של יו"ר המפלגה בנט, השר אורי אריאל ושרת המשפטים שקד.

כאמור, הוועדה אישרה את החוק והוא צפוי להיות מאושר גם במליאה היום - בקריאה טרומית.

על פי ההצעה יוכנס למתווה הטבות המס קריטריון של איום בטחוני מדן ועד אילת ויחד עם יתר הקריטריונים כגון מעמד סוצי-אקונומי ומרחק פרפיריאלי ייבחנו היישובים ויקבע רמת הזכאות להטבות מס.

ח"כ סמוטריץ' אמר לערוץ 7, "עכשיו סוף סוף אפשר להגיד שבנינו את מפת ההתיישבות של מדינת ישראל. החוק הזה יאפשר לאלפי משפחות ביהודה ושומרון שסובלים יום יום מאיום בטחוני, לקבל את המגיע להם ולהיות שווים בזכויותיהם ליתר תושבי מדינת ישראל".

"הממשלה הלאומית מחזירה את יו"ש למפת ההתיישבות. הדרך עוד ארוכה אבל זהו בהחלט צעד בכיוון הנכון. אני רוצה להודות לשרים בנט, אריאל ושקד שגיבו ותמכו במהלך, שאלולי תמיכתם לא היינו מביאים את ההישג הזה".