חיילי צה"ל. ארכיון
חיילי צה"ל. ארכיוןצילום: פלאש 90

עשרות מפקדים מגדוד 77 של חיל השריון נאלצו היום (חמישי) להאזין לדברים בוטים וחמורים נגד התנ''ך שנאמרו מפי מרצה בכירה של חיל החינוך, שעסקה בנושא "יהדות חילונית".

במהלך ההרצאה מחו החיילים על הדברים הקשים שהשמיעה המרצה באוזניהם, אך היא המשיכה לדבר בבוטות נגד מגילת אסתר.

"הפעם היחידה בה מופיעה המילה דת בתנ''ך היא במגילת אסתר - מגילה שערורייתית, הזוי שבכלל נכנסה לתוך התנ''ך הקדוש שלנו", אמרה המרצה. ''מגילה שכולה דוויה, שם ה' לא מופיע בה אפילו פעם אחת. אישה מנהלת את העניינים. אישה שוכבת ומנהלת קשר עם מלך זר. אישה שהשם שלה, ה' ישמרנו, הוא אסתר''.

לדברי המרצה המשתייכת לישיבה החילונית בינה, ''אסתר - אתי, זהו שם של אלת הפריון במרחב הבבלי, אשתר, זה שם של מתבוללת, גם מרדכי - מוטי, זה שם של האל החזק ביותר במרחב הבבלי, זה שם שהוא לגמרי זר ליהדות. שם משוקץ''.

המרצה כינתה "ברברים" את היהודים הרבים ברחבי העולם, שמידי חג פורים נוהגים למחות בקול רם כשמוזכרת המילה ''המן'' בקריאת המגילה. על תליית עשרת בני המן על העץ אמרה המרצה כי זהו מעשה טבח, לא פחות מזה.זאת מגילה הזויה. מאוד מאוד בעייתית. מרדכי היהודי ניסה לעשות לעצמו לובי באמצעות זה שהוא מוכר את הבת דודה שלו.

"זאת מגילה הזויה, אני לא יודעת כמה מכם קראתם אותה, יש אנשים שחלק מהריטואל שלהם זה לקרוא אותה... ולחכות לשלב של המן... ועושים כמו ברברים. רובנו הגדול לא נפגש עם המגילה הזאת, בטח שלא עניין אותנו לקרוא את סוף המגילה - הרגעים האחרונים שבהם אנחנו טובחים בכל מי שהיה נגדנו.

"זאת מגילה מאוד מאוד בעייתית", הוסיפה המרצה של חיל החינוך, ''כל כך בעייתית שהיה מאמץ נואש של חכמנו לבעוט את המגילה הזאת החוצה. במגילות קומראן נמצאה מגילה שהייתה אמורה להחליף את מגילת אסתר, אחד לאחד, קוראים לה מגילת יהודית...

''שכל המטרה שלה הייתה לתקן את המגילה המשוקצת והאיומה על מרדכי היהודי, העסקן, הפוליטיקאי, הנבוב והקטן שניסה לעשות לעצמו לובי באמצעות זה שהוא מוכר את הבת דודה שלו".

אז למה לטענת המרצה נכנסה מגילת אסתר לתוך ספר התנ''ך? ''כי יש לה את מה שיש לעוד מגילה מאוד בעייתית, שיר השירים - מלא מיניות ו*** מלא שפע. המגילות האלו הן מגילות שחכמנו חז''ל עשו מאמץ גדול להתמודד איתן. הן שרדו כי היה להם רייטינג אדיר... לכן אלו מגילות שלא הצליחו להיעלם".

נציין בשבועות האחרונים נוקט צה''ל ביד קשה נגד מרצים מהרבנות הצבאית שיוצאים נגד הלהט"ב ומשמיעים פסקי הלכה. כעת נותר לראות מה יעשו בצה''ל מול הדברים החמורים והבוטים שהושמעו במסגרת ''סדרת חינוך'' של חיל החינוך.

מדובר צה''ל נמסר בתגובה: "בעקבות הפניה על התבטאויות שנאמרו לכאורה על ידי מרצה חיצוני בעת הרצאה בפני מפקדים בגדוד, הנחה ראש אכ״א על ביצוע תחקיר מקיף בנושא. בתום התחקיר יוחלט באשר להמשך הופעות המרצה בצה״ל. יצוין כי עד לתום הבדיקה, לא יורשה הנ״ל להרצות בפני חיילי צה״ל''.