בית חולים. אילוסטרציה
בית חולים. אילוסטרציהצילום: istock

המשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית ומשרדי האוצר והבריאות הסתיים הלילה (חמישי) ללא הסכמות.

בעקבות כישלון השיחות החלה הבוקר שביתה בבתי החולים ברחבי הארץ.

השביתה כוללת את בתי החולים הציבוריים, הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, שיעבדו במתכונת שבת וחג.

המחאה מתקיימת בשל טענת הרופאים למחסור בתקציבים לקיצור תורים ועקב התנגדותם לפרק בחוק ההסדרים המונע מרופאים בבתי חולים ציבוריים לנתח במרפאות פרטיות.

במהלך השביתה יעניקו בתי החולים שירותים וטיפולי חירום הניתנים בשבתות ובחגים, כמו טיפולי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים.

הצדדים התכנסו למשא ומתן אמש (רביעי) בשעה 23:00, כשהמרכז הרפואי הדסה בירושלים הגיש בקשה לצו מניעה בבית הדין האזורי לעבודה נגד קיום השביתה. הצדדים ייפגשו להמשך המשא ומתן בתחילת השבוע הבא.

בהסתדרות הרפואית טוענים שמטרת השביתה היא לשפר את מצב הרפואה הציבורית בישראל.

הרופאים דורשים תוספת משמעותית לתקציב על מנת להפעיל תוכנית לקיצור תורים בבתי החולים הציבוריים, לקבל תקנים נוספים לרופאים מתמחים על מנת שיוכלו לנוח במהלך המשמרות ולמנוע ענישה למנהלי בתי חולים שיחרגו מהתקציב שנקבע להם.

בתוך כך, בית הדין האזורי לעבודה הורה הבוקר לרופאי בתי החולים של הדסה לשוב לעבודה סדירה החל מהשעה 10:00.

פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל הדסה אמר "אני מודה לבית הדין שמנע פגיעה לא מוצדקת בחולים. בית החולים יתנהל כסדרו ויעניק גם היום למטופלים את השירות הטוב האיכותי והמלא אותו הם מקבלים בהדסה החדשה".

"הנהלת הדסה תמשיך לסייע להשיג הסדר מול המדינה ומתפללת שהאמור לא יתבצע על גבם של החולים שממילא משלמים מחיר לא קל ברפורמה המתבצעת על פי החלטת הממשלה בימים אלה", הוסיף רוטשטיין.