חילופי המפקדים בחטיבה המרחבית, היום
חילופי המפקדים בחטיבה המרחבית, היוםצילום: דובר צה"ל

אלוף משנה קובי הלר מונה היום (חמישי) למפקד החטיבה המרחבית הדרומית באוגדת עזה.

טקס החילופים נערך בבסיס "רעים", במעמד מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר, מפקד אוגדת עזה תת-אלוף יהודה פוקס ומפקד החטיבה המרחבית הדרומית היוצא אלוף-משנה דוד בר כליפא.

הלר החליף בתפקידו את אלוף-משנה דוד בר כליפא, אשר כיהן בתפקיד זה במשך השנתיים האחרונות ועתיד להיכנס לתפקידו החדש כמפקד חטיבת גבעתי.

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס אמר באירוע, "החלפת פיקוד מהווה הזדמנות נדירה לעצור רגע, להסתכל על העבר, על הדרך הארוכה, מרובת ההישגים, ולהביע הערכה עמוקה לכל העוסקים במלאכה".

"דדו, הגעת לחטיבה במהלך מערכת 'צוק איתן'. פעלת ליישום לקחי הלחימה, לחיבוק התושבים והתאמת המענה המבצעי. כל זאת בירידה לפרטים, מנהיגות ייחודית, אחריות מרחיבה ויצירתיות. בחירתך למפקד יחידת גבעתי מבהירה כי הערכה עצומה זו אינה רק שלי", אמר פוקס.

מפקד החטיבה הדרומית היוצא הוסיף, "היום, שב אני ועומד כאן לפניכם לאחר שנתיים כמפקד החטיבה הדרומית בגבול עזה, הייתה זו זכות עצומה עבורי להגן עליכם תושבי הנגב המערבי. הגנה שכזו אינה פרי עמלו של איש אחד, זוהי משימה רבת משתתפים ומשאבים שאינה יכולה להתקיים ללא הלוחמים ומפקדיהם שנרתמו בזה אחר זה במסירות, בנחישות ובהתמדה".

אלוף-משנה קובי הלר אמר בטקס, "היום אני לוקח את הפיקוד על החטיבה הדרומית וגאה להיות שותף במשימת ההגנה באוגדת עזה. מטה האוגדה ומפקדת החטיבה, יחדיו נעשה כל שביכולתנו להגנה מנצחת ומוכנות לכל תרחיש".