מימין: שומר, כרמלי וגז
מימין: שומר, כרמלי וגזצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה יובל גז מונה היום (שני) למפקד החטיבה המרחבית "בנימין". טקס החילופים נערך באתר "שילה הקדומה", במעמד מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף ליאור כרמלי.

גז, לשעבר מפקד יחידת מגלן, מחליף בתפקידו את אלוף-משנה ישראל שומר אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

"טקס החלפת הפיקוד על חטיבת 'בנימין' מתרחש בתקופה מאתגרת אשר מחייבת אותנו להשתנות, להתאמת המענה באופן מהיר ולשאיפה מתמדת לרף הגבוה ביותר של הצטיינות", אמר מפקד האוגדה.

תא''ל כרמלי פנה לאל''מ שומר, מפקד החטמ"ר היוצא, ''הבאת לתפקיד את 'השלם הפיקודי' שהוא עוצמתך הגדולה ביותר- סולם ערכים גבוה, התבוננות מאוזנת הנדרשת במציאות רבת מימדים, חשיבה מבצעית מפוכחת ויכולת להצביע על כשלים באופן נוקב ולהפוך אותם למנוף ללמידה והשתפרות''.

למפקד החטמ"ר הנכנס, אל''מ גז, אמר כרמלי ''אתה מגיע לתפקיד לאחר תקופה משמעותית של פיקוד על יחידת 'מגלן' והיכרות מעמיקה עם המשימות והמורכבויות באיו"ש. אתה מקבל היום את הפיקוד על מרחב מורכב, עלה והצלח".

"בשנתיים האחרונות פיקדתי והובלתי את החטיבה המרחבית 'בנימין', בתקופות מאתגרות ומורכבות", אמר אל''מ שומר. ''פעלנו בכל נקודה אליה נקראנו- לאורך הצירים, מסביב ליישובים, בתוך עומק הכפרים ובמחנות הפליטים. לא היה לילה בו החטיבה לא פעלה בעומק השטח על מנת להשליט ביטחון וסדר בגזרה.

''ברובד הגלוי וברובד הסמוי, בקור ובחום, בלילה וביום, בצירים וביישובים, בכפרים ובערים- פעלנו במלוא הנחישות והאיתנות. בכל לילה בעודי לקראת שינה, שאלתי את עצמי את אותה השאלה- האם פעלתי היום במלוא המאמץ ובצורה הראויה ביותר כדי להגן על גזרת בנימין? אם היה ספק בראשי, לא יכולתי לישון בשקט.

''יובל, אני מעביר לך היום את הפיקוד על חטיבת 'בנימין'. אני בטוח שבעזרת הניסיון שלך וכישוריך כמנהיג וכמפקד, תמשיך להוביל ולהצעיד את חטיבת 'בנימין' לשיאים חדשים", הוסיף המפקד הוצא.

אל''מ יובל גז סיפר כי האתגר המורכב הקיים בפיקוד על חטיבה קרבית בצה"ל ובמיוחד בגזרה מורכבת זו חייבה אותו למערכת הכנות מקדימה, יסודית ומקיפה. ''על כן בחודשים האחרונים זכיתי לפגוש ולהכיר את המח"ט שומר מקרוב. שומר חברי, בשמי, בשמם של כל המשרתים בגזרה ובשמם של המתיישבים אני רוצה להודות לך על ביצוע איכותי של משימת ההגנה והביטחון בגזרת בנימין ובסביבתה.

''לי רק נותר להתחייב- להמשיך לעשות הכל על מנת להמשיך בדרך זו. זכות וחובה גדולה נפלה בחלקי. אעשה כל שביכולתי להמשיך ולהעניק ביטחון ותחושת ביטחון לחיים בחבל ארץ נפלא זה, תוך כבוד הדדי לזולת, לא משנה מה מוצאו", ציין המפקד הנכנס.