לוחמי הנדסה קרבית באימון
לוחמי הנדסה קרבית באימוןצילום ארכיון: דובר צה"ל/פלאש 90

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל ההנדסה הקרבית נערך הערב (שלישי) באנדרטת החיל בחולדה.

מקום המדינה ועד היום ידע חיל ההנדסה הקרבית 662 חללים.

הטקס נערך במעמד שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט, הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, קצין הנדסה קרבית ראשי תת-אלוף אושרי לוגסי, המשפחות השכולות ומפקדי חיל ההנדסה הקרבית בעבר ובהווה.

"מאז הקמתו, חיל ההנדסה היה הכוח שמפלס את הדרך ומוביל את לוחמי היבשה בביטחון", אמר איזנקוט בטקס. ''פעם אחר פעם, לוחמי החיל מתמודדים מול משימות מורכבות ומסוכנות כדי לאפשר לצה"ל להתקדם, להתגבר על מכשולים, להגן ולהכריע''.

הרמטכ''ל פנה למשפחות השכולות ואמר כי "בדרכו של חיל ההנדסה צעדו גם היקרים לכן מכל, שסיכנו את חייהם ונפלו על משמרתם. אני יודע כי החלל שנוצר והכאב שנותר הם קשים מנשוא. השנים שחלפו אינן מקהות את הגעגוע".

הוא הבטיח כי כמו בכל ימות השנה, צה"ל עומד לצד בני המשפחות השכולות ושולח יד אחים מחבקת. "דעו כי אינכם לבד. מפקדי חיל ההנדסה וחייליו, במהלך השנה האחרונה ראיתי אתכם פועלים בצפון, במרכז ובדרום, מובילים את המאמץ לאיתור המנהרות ומסכלים פיגועי טרור.

''אני סומך עליכם שתוסיפו לצעוד בראש הכוח באומץ ובאחריות, לתת מענה לכל אתגר ולהמשיך את המשימה בדרך שבה צעדו הנופלים, דרך של תעוזה, של נחישות ושל הקרבה- דרך הגבורה של חיל ההנדסה", הוסיף איזנקוט.

קצין הנדסה קרבית ראשי, תת-אלוף אושרי לוגסי, אמר בטקס כי "בשנים האחרונות צה"ל, זרוע יבשה וחיל ההנדסה ממשיכים להכין, להכשיר ולאמן את הכוחות ליום פקודה. המפקדים מעלים את נורמות הביצוע, יורדים לפרטים, יוזמים ואיתנים יותר. מחיר כבד מנשוא שילמה ומשלמת מדינת ישראל בכל שנותיה בכדי שנוכל להיות עם חופשי בארצנו.

"זיכרונם ומורשתם של הנופלים בכל מערכות ישראל חקוקים בתודעתנו, בכך טמון חלק מהותי מעוצמתנו. אותה רוח של גבורה היא זאת שמסמנת לאויבנו את הרצינות שבה אנו מגנים על אדמת מולדתנו", הדגיש תא''ל לוגסי.