פרס
פרספלאש90

מלשכתו של הנשיא התשיעי, שמעון פרס, ומבית החולים שיבא מעדכנים הבוקר (רביעי) כי לאחר סיום התייעצות הרופאים שהתקיימה לאחר חצות הוחלט כי אין אינדיקציה המצדיקה ניתוח בשלב זה.

מצבו של פרס מוגדר קשה אך יציב והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ. עוד נמסר כי פרס מגיב קלות לסובב אותו.

מנהל בית חולים שיבא פרופ' יצחק קרייס אמר כי "מר פרס עבר את הלילה בשלום. מצבו יציב, עדיין קשה אבל יציב. מעבירים אותו למחלקת טיפול נמרץ נוירוכירורגית לטיפול והמשך מעקב. הוא עדיין בטיפול תחת צוות רב תחומי של שיבא ואנחנו נקיים עוד בדיקות ובשעה 16:00 נוכל לתת פרטים נוספים. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם המשפחה, אנחנו משתפים את המשפחה בקבלת ההחלטות ואני שמח לומר ששיתוף הפעולה עובד טוב ואנו נמשיך לעדכן".

רופאו האישי וחתנו של פרס, פרופ' רפי ולדן אמר כי "ברצוננו להביע הערכה עמוקה לצוות הרב תחומי הרפואי שבחן וקיבל את ההחלטות הנכונות שהתקבלו. המשפחה כולה בתמונה ואנחנו נמצאים לידו. אנחנו שמחים להיווכח שכאשר הייתה הפסקה קלה מתרופות ההרדמה נוכחנו שהוא מגיב, כנראה קשוב למה שאומרים לו, לחץ לנו את היד. כרגע הוא מורדם כדי שלא יתאמץ. הוא נמצא במצב יציב ואנחנו קוראים לכל עם ישראל לחבור אלינו בתפילה ובתקווה להחלמתו".

נידרש לקבל החלטות לא קלות

במערכת הפוליטית והציבורית מביעים תקוות ותפילות להחלמתו של פרס. ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעה בה כתב: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך". במהלך הלילה קיבל נתניהו עדכונים מהנהלת בית החולים שיבא.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר כי הוא "מתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי".

הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, פרסמו גם הם הודעות קריאה לתפילה להחלמתו של פרס. ""לפרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה", אמר הרב לאו והוסיף: "ראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת בתפילה להחלמתו".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר כי יש להתפלל לרפואתו של שמעון פרס. "לזכותו עומדת הצלת עולם התורה. הוא ייסד את הפטור לבני ישיבות והייתה לו הערכה רבה לתורת ישראל".