אלאור אזריה
אלאור אזריהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השר נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) לפני כניסתו לישיבת הממשלה השבועית, לנושא החנינה לחייל אלאור אזריה.

"אני עוקב מקרוב אחרי ההתנהלות במשפט אלאור אזריה הגעתי למסקנה שצריך להעניק לו חנינה בצורה כזו שהוא לא ישב יום אחד בכלא. אנחנו נמצאים במלחמה נגד טרור פלסטיני רצחני. הם באים לרצוח אותנו. חיילי צה"ל ומפקדיו צריכים לדעת שאם הם בשטח, לא נחרוץ את דינם לפני חקירה ומשפט - וזה בדיוק מה שנעשה כנגד אלאור אזריה. לכן הוא צריך לקבל חנינה אם הוא יורשע".

"החוק קבע כלי של חנינה, זה חוק שנותן לדרג המדיני כוח להפעיל את זה, בדיוק למצבים כאלה. אני חושב על כל חיילי צה"ל שנמצאים בשטח. מצד אחד הם מבינים היטב שלא הורגים מחבל מנוטרל, אני חושב שהמסר הזה עבר היטב. אבל המסר המקביל הוא שניתן לחיילים גיבוי - ודאי שלפני חקירה. אני מכאן קורא לשר הביטחון ולנשיא המדינה לדאוג לכך שאלאור אזריה לא ישב יום אחד בכלא", הוסיף .

השר אורי אריאל חלק על דעתו ואמר, "אני מציע להמתין לפסק הדין. באופן עקרוני היו חנינות בעבר לאנשי כוחות הביטחון במדינת ישראל לאירועים דומים, במידה מסויימת - ולכן יהיה מקום לשקול את העניין גם במקרה הזה - אם וכאשר. אני מקווה ומתפלל שהוא יצא זכאי".

אריאל הוסיף, "אי אפשר לתת חנינה לפני פסק דין. לצערנו הרב התחיל כל המשפט הזה, בלי שמוצה התחקיר הבטחוני. כאן מתחילה הבעיה - שהיו התבטאויות של שר הביטחון בעוד האירוע לפנינו. מזה התגלגל הסיפור וצריך ללמוד לקח. אני מציע לתת למערכת למצות את העניין ולראות איך להמשיך".

גם השר צחי הנגבי אמר דברים דומים. "אני חושב שהדבר הנכון הוא להמתין להכרעה שיפוטית. החייל וצוות ההגנה שלו עושים כל מאמץ שלא יגיעו לדילמה הזאת. אנחנו צריכים להיות סטטיסטים בעניין הזה. מדובר בהליך שיפוטי ואנחנו צריכים להמתין להכרעות".