הילארי קלינטון
הילארי קלינטוןצילום: רויטרס

הילרי קלינטון נאמה לפנות בוקר (חמישי) באירוע התרמה לקרן להגנת ילדים בוושינגטון והתייחסה להפסדה במירוץ לנשיאות.

"היו רגעים השבוע שכל מה שרציתי לעשות היה לקרוא ספרים ולא לצאת מהבית יותר", אמרה לקהל.

"אני יודעת שרבים מכם מאוכזבים מתוצאות הבחירות - גם אני, הרבה יותר משאוכל לבטא במילים". אמרה קלינטון בחיוך. "אבל כמו שאמרתי בשבוע שעבר - הקמפיין שלנו מעולם לא היה סביב בן אדם אחד או אפילו מערכת בחירות אחת. הוא היה על המדינה שאנחנו אוהבים ועל אמריקה מלאת התקווה, המכילה ורחבת הלב".

"אני מבקשת מכם להישאר מעורבים בכל שלב. אנחנו זקוקים לכם. אמריקה זקוקה לכם. האנרגיה שלכם, הכישרון, האמביציה - רק כך נוכל להתגבר על המכשולים", הדגישה.

"אני יודעת שרבים שאלו את עצמם לאורך השבוע האחרון אם אמריקה היא המדינה שהם חשבו שהיא. הפילוג בחברה במהלך קמפיין הבחירות היה עמוק. אבל בבקשה תקשיבו לי כשאני אומרת את זה - אמריקה שווה את זה. הילדים שלנו שווים את זה. האמינו במדינה שלנו, הילחמו עבור הערכים שלנו ולעולם אל תוותרו".

בהתייחסה לעתידם של ילדי אמריקה אמרה קלינטון, "אנחנו צריכים לשאול את עצמינו מה אנחנו עושים כדי לתת להם את החיים הבטוחים והבריאים ביותר שמגיעים להם. יש ילדים שמפחדים היום. ילדה קטנה ניגשה אליי בוכה ואמרה לי שהיא חוששת שהוריה יילקחו ממנה. אף ילד לא צריך לפחד ללכת לבית הספר בגלל שהוא לטיני, מוסלמי, שחור או בעל מגבלה כלשהי. אנחנו צריכים לחנך את ילדינו לאהוב את עצמם ואת האחר", אמרה.