הפגנה באונ' העברית. למצולמים אין קשר לידיעה
הפגנה באונ' העברית. למצולמים אין קשר לידיעהMatanya Tausig / Flash90

כתב ערוץ 7 אלירן אהרון ביקש לראיין הערב (ראשון) את ההיסטוריון פרופ' יורי פינס, סגן דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית לירושלים.

מטרת הראיון היתה לשמוע מפינס, מומחה לסין, את עמדתו בנוגע לשיחה ההיסטורית שקיים נשיא ארה"ב טראמפ עם נשיאת טאיוואן, נוכח העובדה שמדובר בקשר הראשון שנוצר בין המדינות מאז 1979, אז אימץ הנשיא קרטר את עמדת "סין הגדולה" לפיה טאיוואן היא חלק בלתי נפרד מסין.

כאשר כתב ערוץ 7 התקשר לפרופסור הבכיר כדי לקבוע מועד לראיון, ביקש פינס לדעת איזה כלי תקשורת מבקש לראיין אותו היות והוא לא מתראיין לכולם.

כששמע שמדובר בערוץ 7 השיב בנחרצות: "אז לא. אני לא מתראיין למתנחלים. כי אני לא סובל את המתנחלים ומקווה שיחזרו לישראל, אז בשמחה אתראיין".

נציין כי דוברות האוניברסיטה העברית היא שהציעה לכלי התקשורת לראיין את פרופ' פינס, בלי לציין שישנם כלי תקשורת שאותם מחרים המרצה הבכיר. הבוקר נשלח דואר אלקטרוני למערכות כלי התקשורת שבו נאמר כי "בעקבות שיחת הטלפון ההיסטורית של הנשיא הנבחר טראמפ עם נשיאת טיוואן – מומחה בנושא, פרופסור יורי פינס מהאוניברסיטה העברית, זמין לראיונות".

שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל שבשטחה נמצאים משרדי ערוץ 7, מסר: ''אני מזועזע מתגובת פרופסור פינס. דברים מנותקים מהמציאות. ההתיישבות מכילה את הערכים שנמצאים בכל שדרות הציבור והמתיישבים שותפים בכל מערכות החינוך, הכלכלה והביטחון. צר לי על הפרופסור המלומד שבחר להתבטא בדרך שאין לה כל אחיזה במציאות''.

פרופ' פינס בהפגנת ערבים ופעילי שמאל קיצוני באוניברסיטה העברית בשנת 2014