איש ארץ ישראל השלמה ללא פשרות

במלאת 65 שנים לפטירתו של הרב יעקב משה חרל"פ זצ"ל, התקיים השבוע ערב לזכרו בבית הרב קוק בירושלים.

באירוע השתתפו הרב אריה שטרן - רבה הראשי של ירושלים, הרב נריה גוטל - לשעבר נשיא מכללת אורות ישראל, הרב יעקב שפירא - ראש ישיבת "מרכז הרב" והרב יצחק חי זאגא.

את האירוע הנחה הרב יוחנן פריד, יו"ר בית הרב קוק אשר סיפר כי הוא חש שהרב קוק נוכח באירוע וכי הרב קוק והרב חרל"פ הם "היכין והבועז" והתשתית של תורת ארץ ישראל.

הרב שטרן סיפר על החיבור של הרב קוק והרב חרל"פ ואמר כי היה ביניהם "חיבור נשמתי" שנבנה סביב ההכרה בחשיבותה של ארץ ישראל וגאולתה.

הרב גוטל בחר לדבר על ייחודיותו של הרב חרל"פ אשר עסק בתחומי יהדות מגוונים כגון הלכה, השקפה וקבלה ובכל התחומים נחשב לבר סמכה. עם זאת הסביר הרב כי דמותו של הרב חרל"פ קצת "נעלמה" משום שהיה ליד הרב קוק.

הרב יעקב שפירא סיפר כי שמע מאביו, הרב אברהם שפירא זצ"ל, סיפורים רבים אודות הרב חרל"פ וכי הרב חרל"פ, מלבד היותו תלמיד חכם עצום וראש ישיבה מסור, היה גם אוצר של סיפורים על גדולי ישראל מהדורות האחרונים ובכלל.

את הערב יזמו רפי קפלן מנכ"ל "מעלה" ויאיר חרל"פ, נין הרב ומחבר הספר 'שירת הי"ם'. חרל"פ סיפר על תהליך כתיבת הספר ועל דמותו של סבו הגדול שחיבר בין כל הפלגים והזרמים ביהדות.