עמונה
עמונהצילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90

מטה המאבק של היישוב עמונה פרסם בצהריים (שלישי) הודעה לתושבים ולציבור, ובה התייחסות לפתרון החדש להצלת היישוב וכן קריאה להגיע להפגנה שתיערך הערב בכיכר פריז בירושלים.

"שמענו שהמדינה מעוניינית בפתרון לעמונה, באופן שישאיר אותנו כאן על ההר בצורה ראויה", נמסר ממטה המאבק. ''אמנם מוקדם לדעת האם אכן יש כאן דברים בטוחים. אנחנו למודי אכזבות מסיפורים קודמים ויודעים שרצונות לחוד ומציאות לחוד''.

"לכן, ביקשנו מהמדינה להבין את פרטי המתווה: האם אכן מדובר במתווה שמשאיר את הישוב בצורה ראויה, האם אכן מדובר בתקופת זמן ארוכה ויציבה, ומה נותן בטחון שהדברים אכן יתממשו''.

במטה מדגישים כי הכדור נמצא כעת בידי המדינה, ''אנחנו ממתינים לתשובות. במקביל, אנחנו ערים לכוחות צבא ומשטרה רבים המגיעים לגזרה ובהכנות לוגיסטיות ומבצעיות לפינוי בטווח זמן מיידי. אנחנו מבינים ששום דבר לא סגור, ושנצטרך להיות חזקים ולדבוק באמת שלנו - כפי שהשתדלנו לעשות עד כה''.

כאמור, בעמונה קוראים להגיע לעצרת של תנועת נחלה שתתקיים בשעה 18:30 הערב בכיכר פריז בירושלים, ''ולחזק אותנו בעמידה איתנה על ארצנו, עמידה שחשיבותה רק מתעצמת ברגעים האלה. גם אנחנו נהיה שם!

''רק בזכות השותפות והתמיכה שלכם הגענו עד כה. בואו נהפוך את העצרת הערב למפגן של עוצמה ושל אמונה - הגענו לכאן כדי לנצח. שנית עמונה לא תיפול", הוסיפו במטה.

בנט: הצלחנו לגבש מתווה נכסי נפקדים טוב

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים איילת שקד ונפתלי בנט והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט גיבשו אתמול חדש לסוגיית הישוב עמונה.

שרי הבית היהודי, ראש הממשלה והיועץ המשפטי הגיעו להסכמה שמתווה "נכסי נפקדים" יורחב לעשרות דונמים ולאורך זמן - דבר שיאפשר את הרחבת הישוב.

הפרטים הראשוניים של התכנית הוצגו בפני התושבים אמש. בממשלה מדגישים כי המתווה מותנה בכך שיהיה מקובל על תושבי עמונה, ורק אם יסכימו להעתקה בדרכי שלום הוא יכנס לתוקף.

אם יאשרו התושבים את הפתרון תגיש המדינה לבג"ץ בקשה לדחיית הפינוי כדי ליישם את הפתרון החדש. כאמור, ביישוב דורשים לקבל פרטים נוספים אודות המתווה שגובש ורק לאחר מכן יביעו את הסכמתם.