עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץצילום: שרון גבאי

על רקע הדיווחים על התקדמות העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, פנה סגן ראש העיר ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ, לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, בקריאה להעביר את משרדי הממשלה מתל אביב לעיר הבירה.

ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות, כתב אם השגרירות האמריקנית תעבור לירושלים לפני משרדי הממשלה הדבר יבזה את ממשלת ישראל, ולכן הוא מפציר בהם לזרז את העברת היחידות הממשלתיות אשר נמצאות בניגוד לחוק ולהחלטות הממשלה מחוץ לירושלים.

לדבריו, כיום ישנן כ-75 יחידות ממשלתיות אשר פועלות מחוץ לירושלים בניגוד לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל וחוק יסוד הממשלה. כלל היחידות הללו מונות למעלה מ-4,000 עובדים אשר יכלו לחזק את בירת ישראל.

נציין כי רק לאחרונה אפשרה הממשלה למדען הראשי (רשות החדשנות הלאומית) לעזוב את העיר ירושלים והקימה את היחידה ללוחמה בחרם (BDSׂ) בתל-אביב, זאת למרות תהליכים משמעותיים של פיתוח כלכלי אשר מתקיימים בעיר הבירה.

סגן ראש העיר ברקוביץ אמר הבוקר: "אני מברך את הנשיא הנבחר טראמפ על כוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, מדובר בצעד מתבקש אשר מחזק את מעמדה של ירושלים בעולם.

"לצד זאת, אני מפציר בראש הממשלה ושר האוצר להעביר מיידית את כלל משרדי הממשלה לעיר, לפני שיהיה מאוחר וממשלת ישראל תתבזה. על הממשלה לחזק את ירושלים במעשים ולא בדיבורים", הוסיף.