דוד פרידמן
דוד פרידמןצילום: המטה הישראלי של קמפיין טראמפ

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שישי) כי ימנה את עורך הדין דיוויד פרידמן, ששימש כיועצו לענייני ישראל במהלך קמפיין הבחירות, לתפקיד השגריר הבא של ארצות הברית בישראל.

פרידמן עומד היום, בין שלל תפקידיו, בראש קבוצת התקשורת ערוץ 7 וישיבת בית אל בארצות הברית.

"פרידמן הוא חבר ותיק ויועץ מהימן. הקשרים החזקים שלו בישראל יהוו את הבסיס של שליחותו הדיפלומטית והוא יהיה נכס אדיר לארצות הברית כחלק ממאמצינו לחזק את הקשרים עם בנות הברית שלנו ולחתור לשלום במזרח התיכון", נכתב בהצהרה מטעם טראמפ שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס.

פרידמן התבטא רבות לטובת ישראל במהלך הקמפיין, ואף הבהיר בראיון לערוץ 10 כי טראמפ לא ינסה לכפות פתרון מדיני על ישראל.

כמו כן יצא פרידמן נגד הטענות כי שליטה יהודית ביהודה ושומרון תפגע ברוב היהודי במדינה.

"ממש עכשיו 75% מהאוכלוסייה בישראל בתוך הקו הירוק היא יהודית", אמר פרידמן בפגישה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שקטע ממנה פורסם בערוץ 2 בחודש ספטמבר האחרון. "יש 400 אלף יהודים שגרים ביו"ש ועוד 400 אלף יהודים במזרח ירושלים ובאופן מוזר הילודה במגזר הערבי יורדת".

לדבריו ישנה מגמה של עזיבה ערבית משטחי יו"ש אך שמותיהם נותרים ברישום האוכלוסין. "כך שאם תשאל 10 סטטיסטיקאים שונים כמה ערבים חיים ביו"ש, אף אחד לא יכול לתת תשובה נכונה, אף אחד לא יודע", הסביר.

"על פי רוב החישובים אם ניקח את כל שטח מדינת ישראל מנהר הירדן ועד לים התיכון ונכלול את כל שטחי יו"ש, היהודים יהוו לפחות 65% מהאוכלוסייה", ציין פרידמן.

עוד הוא הוסיף כי "הטענה שאם היהודים ישלטו ביו"ש מדינת ישראל כבר לא תהיה מדינה יהודית זה לא נכון, זה לא מה שמהספרים אומרים. אבל אם נלמד את המספרים, נראה שכל הרעיון שאנחנו חייבים לוותר על יהודה ושומרון על מנת לשמר את צביונה היהודי של מדינת ישראל זה פשוט לא נכון".

בראיון אחר לעיתון "הארץ", שפורסם בחודש יולי, העריך פרידמן כי אם טראמפ ייבחר לנשיאות, הוא יתמוך בהחלת ריבונות על חלקים ביהודה ושומרון.