ועדת הכנסת הסירה את חסינותו של ח"כ גטאסחזקי

ועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) אישרה היום (רביעי) את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותו של ח"כ באסל גאטס, בעקבות החשדות ולפיהם גטאס הבריח טלפונים סלולריים למחבלים כלואים.

החלטת הוועדה תובא מחר לאישור מליאת הכנסת, ואז תוכל המשטרה לערוך חיפוש ומעצר במסגרת חקירתו של גטאס.

ח"כ גטאס לא השתתף בדיון וטען כי "הדיון שיתקיים היום אינו אלא דיון פוליטי שתוצאותיו ידועות מראש".

יו"ר הוועדה קיש אמר בפתח הדיון: ״בתום ההצבעה ידע כל חבר כנסת כי חסינותו איננה כלי לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית״.

לדברי קיש, "ח"כ גטאס ביצע פיגוע ביחסי ערבים יהודים, בייש את הכנסת ופגע בחסינות חברי הכנסת - אלמנט משמעותי בדמוקרטיה הישראלית. מעבר לטיפול הפלילי, אני קורא לרשימה המשותפת להתנער ולהקיא את ח"כ גטאס ולקבוע גבולות מוסריים ברורים''.

המשנה ליועמ"ש לממשלה, רז נזרי, הסביר כי מדובר בבקשה חריגה ביותר. "לראשונה היועץ המשפטי לממשלה מבקש להסיר חסינות תוך כדי הליך חקירה. יש תשתית ראייתית מוצקה לחשדות". הוא ציין שכדי למנוע ממנו את האפשרות לברוח מהארץ הוצא נגדו צו עיכוב יציאה.

לדבריו, "בתחילת חקירתו במשטרה הכחיש גטאס שהעביר לעצירים עמם נפגש טלפונים סלוליריים ורק לאחר שהונחו בפניו הממצאים והוצג בפניו סרט וידיאו המתעד את המעשה אישר גטאס כי מסר את המעטפות עם הטלפונים לאסירים". נזרי סיפר עוד כי הטלפונים הסלולריים נמצאו בחיפוש שנעשה על גופו של אחד האסירים עמם נפגש גטאס.

המשנה ליועמ"ש הדגיש כי "גטאס חשוד בעבירות חמורות. עבירות על פקודות השב"ס דינן עד שלוש שנות מאסר, וניסיון סיוע לארגון טרור - עשר שנות מאסר".

עימות בועדת הכנסת סביב הסרת חסינות גטאסחזקי ברוך

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, הבהיר כי ח"כ גטאס ממשיך להיות ח"כ מן המניין ויוכל להמשיך להשתתף בהצבעות בכנסת. לדבריו, "כידוע, הוא לא ח"כ היחיד בהיסטוריה של מדינת ישראל שנמצא בחקירה. ברור שאם הוא יהיה עצור הוא לא יוכל להשתתף בכנסת ישראל. יש לו את כל הזכות להשתתף בדיונים ובהצבעות, כולל שכר".

ח''כ שולי מועלם (הבית היהודי) אמר כי ''בל''ד בוגדים פעם אחר פעם גם בבוחרים שלהם וגם במדינת ישראל. גטאס הוא לא רק בוגד אלא גם שקרן. יש להסיר את החסינות של כל בל''ד''.

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר בדיון כי "מעולם לא הייתה חסינות הראויה יותר להינטל. באסל גטאס הוכיח הן במעשיו הנדונים כאן והן בדבריו ומעשיו מהעבר כי איננו בוגד - הוא האויב. לא צריכים היינו להגיע עד הלום. גטאס, וחבריו זועבי וזחאלקה תומכי הטרור, על מעשיהם ודבריהם - צריכים היו להיות חברים באגף בבית הכלא, ולא חברים בבית הנבחרים".

אוחנה: גטאס בוגדחזקי

היועץ המשפטי לממשלה, שפנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לדון בהסרת החסינות לשם ביצוע חיפוש ומעצר, כתב "בקשה חריגה זו נשענת על תשתית עובדתית המצדיקה את הסרת החסינות וכי עניינה באלה: מתן אפשרות למערכת אכיפת החוק להמשיך לברר את החשד העומד נגד ח"כ גטאס, והבטחת המשך ההליך הפלילי נגדו. מאחר שמדובר בחקירה מתנהלת ומתפתחת, אבקש לדון בבקשה זו בדחיפות".

אתמול נחקר חבר הכנסת גטאס באזהרה במשך מספר שעות, במשרדי יחידת להב 433. החקירה נערכה באישור היועץ המשפטי לממשלה.

גטאס חשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר. על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי סים למחבלים הכלואים בבית הכלא קציעות.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר אמש (שלישי) באירוע של לשכת עורכי הדין בתל אביב כי היה רוצה לראות את גטאס מאחורי סורג ובריח, "אני מקווה שסיפורו של חבר הכנסת גאטס באסל יסתיים במעצר".