המתיישבים בבית לאה ובית רחל - ינואר 2016
המתיישבים בבית לאה ובית רחל - ינואר 2016צילום: עמותת הרחיבי מקום אהלך

משפחות יהודיות יוכלו לאכלס בקרוב את "בית רחל" ו"בית לאה", שני בניינים הנמצאים בין שכונת אברהם אבינו למערת המכפלה בחברון. כך בישר הבוקר (שישי) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

שני הבתים נרכשו מערבים בכסף מלא, ואוכלסו בחודש ינואר 2016 על ידי כ-200 יהודים. כעבור יממה הבתים פונו בהוראת שר הביטחון דאז משה יעלון, מכיוון שלא ניתן "היתר עסקה" הנחוץ להשלמת הרכישה.

מספר ימים לאחר הפינוי הגישו פלסטינים מחברון תלונה במשטרה בטענה שמסמכי הרכישה זויפו. כל עוד החקירה היתה בעיצומה, לא יכלה מערכת הביטחון להעניק "היתר עסקה" וממילא נמנעה כניסת היהודים לבתים.

השר ארדן
השר ארדןצילום: אוהד צוינברג, פול, פלאש 90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הורה לזרז את חקירת התלונה, ולפני מספר ימים היא הסתיימה תוך המלצה מפורשת של המשטרה לסגור את התיק לאור העובדה שלא נמצאה כל הוכחה לזיוף מסמכי הרכישה.

ממצאי החקירה הועברו לידי הפרקליטות, ולאחר שיוחלט על סגירת התיק יוכלו התושבים היהודים, תוך זמן קצר, להיכנס לבתיהם בחברון.

השר ארדן אומר כי ''ישנם מקרים רבים של פלסטינים שמכרו מבנים ליהודים אשר טוענים תמיד לזיוף בגלל החוק הפלסטיני המטורף שבגינו יש עונש מוות על מכירת קרקע ליהודים. לכן, כמדיניות, הנחתי את המשטרה לזרז ככל שניתן חקירה של טענות פלסטיניות כנגד מסמכי רכש של קרקעות בחברון.

''אני שמח שהחקירה כאן לא העלתה דבר ומקווה שהמבנים יאוכלסו בקרוב", הוסיף השר לביטחון הפנים.

פינוי הבתים בחברון
פינוי הבתים בינואר 2016. צילום: "חברים לשעת צרה"

צילום: עמותת ''הרחיבי מקום אהלך''