דובר הבית הלבן שון ספייסר
דובר הבית הלבן שון ספייסררויטרס

הבית הלבן פרסם הלילה (שישי) הודעה רשמית המתייחסת לבנייה הישראלית ביהודה ושומרון.

בהודעה מטעם דובר הבית הלבן שון ספייסר נכתב כי "הרחבת ההתנחלויות ובניה של התנחלויות חדשות עלולות שלא להועיל לתהליך השלום". עם זאת הודגש בהודעה כי ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ טרם גיבש עמדה רשמית לגבי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"כפי שהנשיא אמר בעבר, הוא מתכוון להשיג הסכם שלום במזרח התיכון", נכתב בהודעתו של ספייסר, שהוסיף כי טראמפ "מצפה לדון בנושא עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישתם בעוד כשבועיים".

מוקדם יותר אמר בכיר בממשל טראמפ לעיתון "ג'רוזלם פוסט" כי הבית הלבן העביר מסר לירושלים, ולפיו על ישראל להימנע מצעדים חד צדדים כמו הכרזת בנייה ופיתוח היישובים היהודים ביהודה ושומרון.

הבכיר, שדיבר עם העיתון בעילום שם, ציין כי הבית הלבן לא עודכן על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר 5,500 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון בשבועיים האחרונים.

עד כה נמנעו טראמפ ודוברו להתייחס לשאלות בנוגע לבנייה ביהודה ושומרון. רק בשבוע שעבר, סירב ספייסר להתייחס לשאלה על הבנייה הישראלית במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

"ישראל ממשיכה להיות בעלת ברית גדולה של ארה"ב. הנשיא רוצה להתקרב יותר לישראל ולוודא שישראל תקבל את הכבוד שמגיע לה במזרח התיכון. מה שהוא יעשה, כפי שציינתי אתמול, זה להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו כדי להמשיך ולדון גם בנושא הזה", אמר ספייסר והוסיף: "תהיה לנו שיחה עם ראש הממשלה בעניינים הללו".