מאה יהודים סיירו בעוורתא

זה כבר הפך למנהג. מרכז סיור ולימוד שומרון יחד עם מועצה אזורית שומרון מביאים יותר ויותר מטיילים לאתרים שבהם כף רגל של מטיילים לא דרכה כבר שנים.

מבור יוסף בעמק דותן ועד תל שכם בתוככי שכם. ממזבח יהושע בן נון למרגלות הר עיבל ועד לשומרון העתיקה.

כך הגיעו הלילה (חמישי) לראשונה מטיילים לכפר עוורתא שבשומרון, במסגרת כנס שכם הרביעי. המטיילים הגיעו מכל רחבי הארץ כחלק מכנס המחקר הארכיאולוגי וההיסטורי המרכזי של השומרון - ''כנס שכם''.

מעל מאה מטיילים מכל רחבי הארץ, דתיים חרדים וחילונים, הגיעו לשמוע את דברי מיטב החוקרים על הממצאים הארכיאולוגים והמחקר במקום.

עוורתא הוא כפר המרצחים ממנו יצאו רוצחי בני משפחת פוגל. אולם דווקא בתוך הכפר הזה נמצאים קברי בניו של אהרון הכהן הידועים כמנהיגי העם היהודי, וכן קברי שבעים הזקנים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הסביר את הסיבה בגינה המועצה משקיעה בסיורים דווקא במקומות הללו, "יש לנו אחריות שתבחן לדורות, כלפי השרידים ההיסטורים שנמצאים כאן כבר אלפי שנים. שרידים בעלי חשיבות היסטורית עולמית ובוודאי יהודית. הטיולים הללו עם מטיילים מכל רחבי הארץ מעלים את המודעות למקומות הללו ומתוך כך לשמירה עליהם ולהפיכתם לחלק בלתי נפרד מהמורשת היהודית בארץ". דגן הודה לחטיבת שומרון שליוותה את הכניסה לכפר.

יאיר אלמקייס ראש מרכז סיור ולימוד שומרון הוביל את הכנס זו השנה הרביעית ואמר, "שמחנו לראות את ההיענות יוצאת הדופן לכנס. היענות המסמנת גם מהפך חשיבתי בקרב תושבי מדינת ישראל יותר ויותר ישראלים רואים את השומרון כמקום שאפשר וכדאי לטייל בו".