ציפי לבני
ציפי לבניצילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם חברת הכנסת ציפי לבני תעזוב בקרוב את תפקידה ותמונה לתפקיד בכיר מאוד באו"ם?

ב"הארץ" דווח כי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הציע ללבני להתמנות לתפקיד תת המזכ"ל שנחשב מהנחשקים והבכירים ביותר בארגון.

לבני אף נפגשה לפני שבועות אחדים עם המזכ"ל בניו יורק, לשיחה בארבע עיניים. בלשכת לבני הבהירו שהיא טרם קיבלה הצעה רשמית בנושא.

בכל קדנציה למזכ"ל יש מספר גדול של תת מז"כלים, אך עדיין מדובר במינוי יוקרתי ולבני עשויה להיות הישראלית הראשונה שזוכה בתפקיד. עם זאת כדי לקבלו, יש צורך באישור מועצת הביטחון של האו"ם שאינה אוהדת, בלשון המעטה, את ישראל.

במסדרונות הארגון מעריכים כי גוטרש מנסה לפתור בכך בעיה אחרת - סיכול מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד שליח האו"ם בלוב על ידי ארה"ב - בצורה של מינוי לבני תמורת העברת מינויו של פיאד.

כזכור, שגרירת ארה"ב החדשה באו"ם, ניקי היילי, סיכלה בליל שבת את מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד הבכיר של ראש המשלחת האו"ם ללוב.

את ההחלטה היא נימקה ברצון להביע תמיכה בבת הברית ישראל. "במשך זמן רב מדי האו"ם העדיף באופן מוטה את הרשות הפלסטינית על חשבון בת בריתנו ישראל", אמרה והוסיפה בטון מפויס כי הבית הלבן "מעודד את שני הצדדים להסכים ישירות על פתרון לסכסוך".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מיהר לברך על המהלך האמריקני. "הממשל החדש מוכיח שהוא עומד עם ישראל בזירה הבינלאומית בכלל ובאו"ם בפרט, ופועל למען האינטרס המשותף של שתי המדינות", אמר. "מדובר בתחילתו של עידן חדש באו"ם, עידן בו ארה"ב עומדת לצידה של ישראל נגד יוזמות אנטי ישראליות באו"ם".