יעל גוראון
יעל גוראוןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ד"ר משה וינשטוק, מגבה את החלטת המשרד להעניק קביעות למפקחת על לימודי האזרחות במשרד החינוך, יעל גוראון.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר וינשטוק כי מדובר במפקחת טובה, "בתקופה האחרונה הגעתי לכל מקום בארץ כדי לבדוק את הטענות נגד המפקחת מימין ומשמאל", אמר, "לא מצאתי שום רבב בפעילותה ואני חושב שמדובר במפקחת שעושה את עבודתה בצורה אמינה ומקצועית".

לדברי וינשטוק, יש המלבים את האש והמחלוקת משני הצדדים של המפה הפוליטית ואין אלא רק להצטער על כך. יו"ר המזכירות הפדגוגית מציין כי לחוות דעתו שותפים בכירים במשרד החינוך בהם יו"ר ועדת המקצוע באזרחות ד"ר אסף מלאך.

נזכיר כי בעבר נטען שגוראון הורתה להוציא את הצהרת בלפור מהמושגים המחייבים לבחינת הבגרות ולאחר ביקורת השיבה אותו. מנגד נטען כי הוציאה מבחינות בשפה הערבית מושגים חשובים ובכך פגעה בקהילות הארמיות והנוצריות בארץ.

כך למשל, גוראון התנגדה לספר האזרחות החדש שנטען שהוא יותר דתי ופחות סובלני לערבים. מורים לאזרחות וגורמים במערכת סיפרו לכתב גלי צה"ל מיכאל האוזר־טוב כיצד גוראון איימה לכאורה בפיטורין על כותבים מקצועיים שהועסקו בהכנת ספר האזרחות החדש.

"סופר לי שבמהלך כתיבת הספר אחת מהכותבות קיבלה מהמפמ"רית הודעה – אני מתכוונת להשתלט על כתיבת הספר ולנהל אותו. המפמ"רית איימה עליה שמעתה ואילך היא זו שתנהל את הפרויקט, והיא לא תועסק יותר בתפקיד".

בעדות אחרת שהובאה בגל"צ סופר, "שתי מורות לאזרחות התבקשו לקרוא את הטיוטות לספר, תוך דרישה מודעת שההנחיה היא להתנגד לספר. הבנתי מאותן מורות שהן קודמו על ידי המפמ"רית בזכות התנגדותן לספר. עוד מישהי שקראה את הטיוטות הביעה עמדה חיובית לגבי הפרק שהיא קראה, והיא הודחה מהתפקיד שלה". ובעדות נוספת: "היא דרשה ממני להביע בה תמיכה פומבית מקצועית, אחרת היא תשלול ממני את תפקידיי".