הכותל המערבי
הכותל המערביצילום: פלאש 90

בסוף השבוע יצאו בכירי הרבנים הספרדים בקריאה ליו"ר ש"ס אריה דרעי לזרז את הגשת הצעת החוק לביטול מתווה הכותל הרפורמי ולקביעת כללי הרבנות הראשית לישראל ברחבת הכותל המערבי.

בתוך כך, אלפי בחורי ישיבות ובנות אולפנות מהציונות הדתית יערכו מחר תפילה נגד המשך ביזוי רחבת הכותל בידי נשות הפרובוקציה

על פי התכנית וקריאת רבני הציונות הדתית בראשות הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו רבנים נוספים צפויים אלפי בני נוער לפקוד את רחבת הכותל המערבי.

במסגרת התפילה והקריאה להפסקת ביזוי הכותל ייערכו לאחר התפילה שורה של שיעורים מידי רבנים ברובע היהודי בין מעבירי השיעורים הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל והרב אלישע וישלצקי. לאחר מכן תיערך לבנות הרקדה לכבוד ראש חודש אדר עם הזמרת דין דין אביב.

גם ברחוב החרדי הירושלמי האווירה עולה מדרגה ובימים האחרונים מתגברות הקריאות מכיוונים שונים להגיע מחר לרחבת הכותל ולמנוע את ביזוי הכותל על ידי התנועות הרפורמיות.

המאבק להשבת הכותל לידי הרבנות הראשית לישראל עומד כעת על צומת דרכים לאחר שהצעת חוק של סיעת ש"ס עומדת מוכנה להגשה, אולם טרם הוגשה לוועדת שרים לחקיקה אף על פי שעברה כבר את כל הליכי הפרוצדורה טרם הגשת הצעת חוק.

גורמים המעורים בנושא טוענים כי התמהמהות בהגשת הצעת החוק טרם פסיקת בג"ץ בנושא הכותל, עשויה לקבור את החוק בטענה שלאחר החלטת בג"ץ בנושא הכותל הצפויה בקרוב, ראש הממשלה יסרב לצאת לעימות מול בית המשפט העליון.