פינוי הבית התשיעי בעפרה

כוחות הביטחון מפנים החל משעות הבוקר (שני) את תשעת הבתים בישוב עפרה בבנימין זאת לאחר שבג"ץ קיבל את עמדת הפלסטינים והשמאל הקיצוני וקבע כי הוקמו על קרקע פרטית.

קצת אחרי השעה 16:00 החל הפינוי של הבית האחרון ביישוב. במתחם הבית ועל גג המבנה מתבצרים כ-200 איש.

אדם כבן 60 תושב השומרון עוכב בחשד לתקיפת שוטר במהלך העימותים בפינוי. מוקדם יותר נעצר קטין תושב עפרה בחשד דומה. עורכי הדין של ארגון חוננו ערוכים להעניק סיוע משפטי לעצורים, וכן לנפגעי אלימות מצד השוטרים.

פינוי תשעת הבתים

מתחילת הפינוי נפצעו שמונה שוטרים באורח קל. שני שוטרים נפצעו מנשיכות, אחד מחבלת ראש, אחד מחבלה בחזה ושוטר נוסף בפרק כף ידו. עוד שלושה שוטרים נפצעו פציעות קלות. השוטרים הפצועים נלקחו לקבלת טיפול רפואי - וארבעה מהם פונו לבית חולים הדסה הר הצופים. חלקם שבו לפעילות לאחר טיפול בשטח. אחת משוטרות מג"ב שהחלה לבכות בזירה והתקשתה לפנות אנשים הוצאה מהאזור על ידי חבריה ליחידה.

אבי רואה יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין, אמר לתושבים, "אחרי שיפנו אותנו מכאן נמשיך להסתכל קדימה בבנייה של מאות ואלפי דירות ובתים בעפרה ובכלל זו חובתנו לעם ישראל וארץ ישראל כדי להרחיב גבולה ולהשריש בה שורשים", אמר.

שירת הנערים בעפרה

סגן מפקד משטרת ש"י מסר הבוקר את צו הפינוי לרב של עפרה, הרב אבי גיסר ולרבנים נוספים שהגיעו לשם. הרב של עמונה, הרב יאיר פרנק, קרע את הצו מול המצלמות.

מצה"ל נמסר כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני נפרסו כוחות הביטחון במרחב היישוב על מנת להיערך לפינוי ולשמור על החוק והסדר במרחב. אמש פרסו כוחות צה"ל מחסומים באזור מזרח בנימין לקראת הרס תשעת הבתים, במטרה לעכב פעילים שיבקשו להגיע למחות על ההרס, מלהגיע לאזור ולהקשות על הרס הבתים.

צעירים מתאספים ליד הבתים בעפרה

ביום רביעי האחרון מסרה המדינה את תגובתה לבקשת תושבי תשעת הבתים בישוב עפרה המבקשים שלא להרוס את הבתים אלא לאטום אותם.

מדינה טענה בתשובתה כי חוק ההסדרה שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת לא חל על תשעת הבתים הללו. המדינה ציינה כי היא לא סבורה שיש עילה שלא להרוס את הבתים ולכן לעמדתה דין הבקשה להידחות.