בבסיס הכשרת הקצינים בה"ד 1 התקינו ספסל כדי לסייע לבנות לעבור מעל הקיר במסגרת בוחני כושר. הבוחן הבלתי-שוויוני תועד במסגרת הסרט "החי"רניקית", ששודר בערוץ 10 בקיץ שעבר.

הפורום לחוסן צה"ל מסביר כי "לאחר שצה"ל נוכח לדעת כי נשים בחילות קרביים סבלו מפגיעות פיזיולוגיות רבות, נכשלו בבחני הכניסה ובאימוני הכושר והשתרכו מאחור בפעילויות הכרוכות במאמץ, 'המענה' בהכשרה ובקורסים השונים היה הורדת הרף ו'התאמתו' לנשים".

"בקורס קצינים לדוגמה, קוצר בוחן הכניסה בניווט מ-10/12 ק"מ ל-6 ק"מ (לנשים). בוחן ההסמכה ירד מ-18 ק"מ ל-10 ק"מ לצוערות. סרגל המאמצים הכללי בקורס משקלל את כל נתוני האימונים הגופניים והניווטים באופן שונה בהתאם למגדר.

"בבוחן 'מסלול' בבה"ד 1 רצות הצוערות עם מימיה אחת ושתי מחסניות ועוברות את הקיר עם ספסל; צוערים רצים עם שתי מימיות, חמש מחסניות ונדרשים לעבור את הקיר ללא סיוע. הזמן המקסימאלי ('זמן עובר') לצוערים בבוחן 'בר-אור' הוא שבע דקות ולצוערות תשע דקות. לגיבוש המכין לקורס קצינים (בחיילות המקצועיים) נקבעו סרגלים ומדדים שונים לגברים ולנשים. כתוצאה מכך, צוערים בעלי יכולת (גופנית) גבוהה יותר, לא מתקבלים לקורס ואת מקומם תופסות נשים".

שאלנו את צה"ל אם הוא מקיים מגעים עם חמאס, בכדי לבחון את האפשרות שהארגון יסכים להתקין ספסלים ליד הקירות בעזה. זאת, בכדי להקל על החיילות לטפס מעליהם בזמן מלחמה, וכחלק מתפיסה שוויונית. נמסור את תשובת צה"ל כשתתקבל.