השר ליברמן עונה לשאלות הגולשים

שר הביטחון אביגדור ליברמן ערך בצהריים (ראשון) צ'אט חי עם עוקביו בדף הפייסבוק שלו, ובין היתר נשאל על קיום הבטחתו לחסל את בכיר חמאס איסמעיל הנייה תוך 48 שעות מרגע שימונה לשר הביטחון.

"החכמה היא להתנהל באחריות ובנחישות", השיב ליברמן, "דברו איתי על הנייה בתום התקופה שלי כשר הביטחון".

ליברמן ציין כי "אנחנו מנהלים מדיניות חדשה נגד חמאס בצורה אחראית ונחושה. מי שרואה את התגובות שלנו זו מדיניות אחרת. נחישות ואחריות".

בתשובה לשאלה מתי תיפסק ההסתה נגד החיילים החרדים ומה עושים נגד המסיתים אמר ליברמן, "אני באופן אישי מנהל מעקב אחר קבוצות חיילם בודדים חרדים וחיילים בדואים שנתקלים באתגרים לא פשוטים. כל מקרה שמגיע לידינו יטופל ברמה גבוהה. אנחנו לא מוותרים לאף אחד. נכון שיש קושי להביא הוכחות, אבל כל מה שתלוי בי ובצבא אני מביא לבית המשפט. אני רואה בחומרה רבה את הדברים. יש למצות את הדין עם כל המסיתים".

ליברמן התייחס גם לנושא היחס לפלסטינים ביו"ש ובעזה וכן לסוגיית הבניה ביו"ש, "צריך שילוב של כוח עם מוח. תחכום עם נחישות ואחריות. הכל ביחד. אנחנו משתדלים בנושא הפלסטינים להיטיב עם אלו שלא מפירים את החוק ולנקוט ביד קשה נגד מי שמנסה לפגוע בנו. אני ממשיך את תכנית המקלות והגזרים. אישרנו בנייה של 6,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון ליהודים. הרבה מעבר למה שראינו עשרות שנים. יש 1,000 יחידות דיור שכבר בבניה. עוד 2,500 שעוברים עוד בדיקה של עלויות פיתוח ויוצאים לשיווק ועוד 2,500 בתהליכים שונים. במקביל הגדלנו אישורי כניסה לפלסטינים ועוד מגרשי כדורגל ועוד דברים הומניטריים".

"אין כוונה לכבוש את רצועת עזה או לבנות את הישובים היהודיים מחדש", ציין ליברמן בסוגיית עזה, "אנחנו מבקשים מהעולם להכיר בחמאס כישות טרור שכל מטרתה להשמיד את ישראל. אירן היא מדינת טרור מסוכנת לא רק לישראל אלא לעולם כולו. כל הארגונים לא יכולים להתקיים ללא תמיכה אירנית".

ליברמן נשאל על העדפותיו הקולינריות, האם הוא מעדיף לאכול שאוורמה בפיתה או בלאפה? בתגובה אמר ליברמן, "אני מעדיף פלאפל, ואם כבר בשר - אז סטייק. פלאפל הוא אחד המאכלים האהובים עלי".

בתגובה לשאלה בנוגע למשפט אזריה אמר ליברמן, "צריך לזכור שמדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג חיילים. פניתי באופן פומבי למשפחתו של אזריה והצעתי להם להסתפק בערכאה ראשונה. אנחנו כולנו מתפללים ומקווים שאזריה יצא כמה שיותר מהר מהכלא. גם אנשים כמוני, שלא מסכימים עם פסק הדין, אין לנו ברירה אלא לכבד אותו. כל עם ישראל מקווה שכל סיפור אזריה יבואו לסיומו".

בנוגע לסיכויי חידוש התהליך המדיני אמר ליברמן, "בקהילה הבין לאומית יש הרבה צביעות וסטנדרטים כפולים. שם לא נמצא חופש וצדק. צה"ל הוא הערובה לביטחון שלנו. ידנו מושטת לשלום ואנחנו מוכנים לחתום הסכמי שלום עם עוד אחרים. הכדור נמצא כעת בידי אחרים".

בתגובה לשאלה על מדיניות מנהל גימנסיה הרצליה, זאב דגני, שלא לאפשר לקציני צה"ל להופיע בפני תלמידי בית ספרו, אמר ליברמן "התופעה שאנחנו רואים זו תופעה בלתי נסבלת. מנהל בית הספר זאב דגני מנסה לכפות את תפיסת עולמו על התלמידים. דגני ראוי ללמד בבית ספר על שם אחמד יאסין בעזה ולא בגימנסיה של משרד החינוך. אני מקווה שמשרד החינוך יעבור מדיבורים למעשים".