כונן מד"א מנדי אמיתי מספר על הדקירה בלודדוברות מד"א

אחר הצהריים (שני) הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בלוד לפני כשבוע ופגע ברויטל קנינו, מנהלת בית ספר תושבת העיר.

המשטרה טענה אז כי מדובר באירוע על רקע פלילי, בו נדקרה מנהלת בית ספר מהציבור הדתי לאומי בעיר, אך כעת מתברר שהמחבל נעצר יממה לאחר הדקירה - והודה כי ביצע את הפיגוע משום שמאס בחייו.

המחבל, מאלכ באסם אסמאעיל סעדה, תושב חלחול סיפר בחקירתו בשירות הביטחון הכללי וביחידה מרכזית במשטרת ישראל, כי לקראת ביצוע הפיגוע נטל סכין מהמאפייה שבה עבד, ללא היתר שהייה כחוק, ביצע 'טהרה' במסגד בעיר והחל לחפש אישה יהודייה כקרבן לפיגוע המתוכנן.

המפגע נכנס לחניון בבניין בעיר והבחין באישה, אך מאחר שזו מיהרה להיכנס לבניין - לא הספיק לבצע את זממו.

בהמשך, סיפר המחבל כי הבחין באישה שעמדה בסמוך לרכבה בחניון כשהיא עם כיסוי ראש. כשהבין כי מדובר ביהודייה החליט לפגוע בה. הוא התקרב לאישה וזו שאלה למעשיו. המחבל שלף סכין והחל לרדוף אחריה עד שהשיגה ודקר אותה.

הוא נמלט מזירת הפיגוע - אך נעצר בעקבות מידע מודיעיני, בעת שניסה לשוב לכפרו.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו אמר הערב, "אני רוצה לחזק את רויטל היקרה ומשפחתה ולהודות לקב"ה על הנס שעשה עימה. המשטרה והשב"כ פעלו מיד ותוך 12 שעות עצרו את המחבל. בתום חקירה שנמשכה כמה ימים הוא הודה שבא לפגע".

הוא קרא לכל בעלי העסקים להימנע מלהעסיק שוהים בלתי חוקיים פלסטיניים. "מדובר בעבירה פלילית, אך בעיקר זה כר נח לפיגועים", דברי רביבו.

כזכור, בערוץ 7 דווח כבר לאחר התרחשות האירוע, כי מדובר בתקיפה התרחשה על רקע לאומני, חרף הכחשות המשטרה.

חבר מועצת העיר, עמיחי לנגפלד, כתב לתושבים היהודים בעיר בימים האחרונים כי מדובר באופן ברור בפיגוע טרור. "נס גדול עבור על תושבי השכונה ונס גדול עבור רויטל ומשפחת קנינו היקרים".

"נראה שמדובר במחבל שחיכה במטרה לרצוח מישהו צעיר תוך כדי תקיפה מאחור או בהפתעה, ובזכות העירנות והתושייה של רויטל שהפתיעה אותו ושיבשה לו את התוכנית האירוע הסתיים ברוך ה' לא כפי שתכנן".

לנגפלד ציין כי גורמי הביטחון מסרבים לפי שעה לומר כי מדובר בפיגוע טרור, "לצערי הרב המשטרה וגורמי הביטחון לא מוכנים בינתיים לומר זאת בגלוי, זאת לאחר שהמשפחה ושאר הגורמים כיבדו את בקשתם להמתין עד שהדוקר ייתפס. נפעל בכל דרך אפשרית כדי שהמשטרה תפרסם בהקדם את האמת במקרה הזה".

האזינו לראיון שנערך עם רויטל קנינו, ביום שלאחר הפיגוע, ביומן ערוץ 7: