ערוץ 7
ערוץ 7צילום: ערוץ 7

מספר פניות שהתקבלו לאחרונה באתר ערוץ 7, כמו גם עצומה אינטרנטית שנפתחה בנושא, הקובלים על בעיות ב"רמת הנקיות" של האתר, הביאו אותנו לשוב ולפנות אליכם הגולשים, כמו בעבר, ולהזכיר כמה דברים.

אתר ערוץ 7 עושה מאמצים רבים על מנת לספק לגולשיו חדשות מעודכנות ותוכן יהודי איכותי, תוך שמירה על סטנדרטים הלכתיים וערכיים גבוהים.

מדובר בעשייה אינטנסיבית מאוד שמעורב בה צוות של כותבים, עורכים, אנשי תוכן, אנשי מנהלה, מתכנתים, גרפיקאים, אנשי פרסום ושיווק, ועוד ועוד.

תקצר היריעה מלפרט את המאמצים אותם אנו עושים בכל הרמות על מנת לספק את החוויה הטובה ביותר והמותאמת ביותר לעולמם הדתי והערכי של גולשי ערוץ 7, כל זאת לאורך כל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע (למעט מכניסת השבת ועד לצאתה).

מאמצים אלה כמובן עולים בדמים מרובים, ומאחר שגולשי ערוץ 7, בניגוד לגולשים בחלק מאתרי החדשות בישראל כיום, אינם נדרשים לשלם מאומה על הגלישה, פועלים אנשי האתר לילות כימים על מנת לאפשר זאת בדרכים שונות.

עם זאת, בהחלט יתכן שישנם תכנים מסוימים באתר שאינם לרוחו של פלוני או אלמוני. הן בשל סגנונם, הן בשל תוכנם והן בשל החומר הויזואלי המופיע בהם. ישנם רבים מגדולי ישראל ששללו כליל את הגלישה באינטרנט, ישנם אחרים שהטילו הגבלות חמורות על השימוש ברשת, והאחריות לשמירה על העולם הרוחני מוטלת לפתחו של כל אחד באופן אישי. כל כלי תקשורת, ובכלל זה אתר אינטרנט, מציב את הגבול בנקודה מסוימת, אולם את הגבולות האישיים צריך כל אדם להציב לעצמו.

מטבע הדברים ומטבע אופייה של רשת האינטרנט כולל אתר ערוץ 7 גם הפניות לאתרים אחרים ברשת, הן בשטחי התוכן והן בשטחי הפרסום. החכם עיניו בראשו, ומי שמעוניין שלא להסתכן בהיחשפות לתכנים בסטנדרטים אחרים ימנע מכך.

חשוב להנהלת ערוץ 7 לשוב ולהדגיש כי הצוות הטכני עושה את כל המאמצים לבלום מידית כל פרסומת שהצליחה להסתנן לאתר. כל תלונה או כל זיהוי של פרסומת פולשת שאינה עומדת ברוח האתר נחסמת מיידית.

עם זאת עליכם לדעת, חיבור המחשב האישי שלכם או הסלולארי לרשת העולמית מביא עימו אוטומטית חשיפה לתכנים לא ראויים שאינם בשליטת הנהלת הערוץ.

למשל, כתבות טאבולה המציעות לכם תוכן נוסף לקריאה, מדגישות בפניכם (מתחת לכתבה) כי מדובר בתוכן שאינו שייך לערוץ 7 אלא לאתרים אחרים. לכן עליכם להחליט בעצמכם האם להקליק על הכתבה ולעבור לאתר אחר או להישאר בערוץ 7. מרגע שבחרתם לצאת מערוץ 7 אין להנהלת הערוץ כל אחריות על התכנים המצויים באתרים אלה ברשת.

כך גם פרסומות של גוגל, פרסומות אלה מציעות לכם תכנים אחרים מחוץ לגבולותיו של אתר ערוץ 7, מעבר לכך צריך להבין כי גוגל יודע לקרוא את ההיסטוריה שביצעתם במחשבכם האישי ומתאים לכם את הפרסומות.

לאחרונה, נגלה לכם, אנשים שהתלוננו להנהלה על פרסומות לא צנועות של גוגל, הופתעו לשמוע, אחרי בדיקה מעמיקה שנעשתה, כי מישהו חיפש בטעות (כנראה) "תכנים דומים", מה שהביא את חברת גוגל "להתנפל" בפרסומות לא צנועות על אותו מחשב.

מיותר לציין שמלבד שני ערוצי פרסום הנ"ל - פעמים רבות נאלצת מחלקת השיווק לוותר על קמפיינים שונים המוצעים בסכומים גדולים אך מכילים לשון הרע, טעם רע או מנוגדים לרוחה של ההנהגה הרוחנית העומדת בראש האתר - קמפיינים אלה מוצאים מיד את מקומם באתרים אחרים ברשת, אך אנו גאים, למרות ההפסדים, בהתחייבות שלנו להציג לגולשינו תוכן נקי, אמין, יהודי ואיכותי.

"אף המובן מאליו ראוי שיאמר", היה נוהג לומר ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, ולכן נאמר אף אנו את המובן מאליו.

טוב וראוי לכל אדם, ובוודאי לאדם שומר תורה ומצוות, לגלוש באינטרנט אך ורק דרך ספק המספק סינון תכנים והגנה מפני גלישה לתכנים לא ראויים וצפייה בהם. חלק משירותי הסינון הקיימים כיום בשוק הם ברמה גבוהה מאוד, המאפשרים לגולש לבחור את רמת הסינון הרצויה לו במדויק. בשנתיים-שלוש האחרונות קיימים שירותים שכאלו גם למכשירים הסלולארים שתופסים נתח גדל והולך בגלישת האינטרנט.

גלישה לאתר ערוץ 7 איננה מהווה בשום פנים ואופן תחליף לשימוש המבורך בשירותי סינון והגנה אלו, שצוות האתר ממליץ עליהם בכל לב.

ללא כל קשר, אנחנו שמחים לבשר לגולשים, כי בעקבות בקשות רבות נציע בקרוב את האפשרות לגלוש באתר נקי מפרסומות, זאת תמורת תשלום צנוע. יתכן שבכך ימצא מענה מסוים גם לחלק מהפונים בעניינים אלו. המועד המדויק של השקת השירות החדש טרם נקבע, וכאשר יקבע נודיע עליו.

כמו כן אנו מבקשים מגולשים להפנות אלינו כל פרסומת בעייתית, אם יש כזו, שהצליחה לחדור לאתר על מנת לבדוק לעומק כל תלונה - אפשר באמצעות דואר [email protected]. אנו מתייחסים לכל תלונה בכובד ראש ובמהירות.

ערב חג החרות, חג הפסח, אנו מבקשים לאחל לכם, ולכל עם ישראל, חג פסח כשר ושמח!

הערה לשולחי העצומה האינטרנטית אלינו: שלחתם לנו את הלינק לעמוד עם פרסומת לא צנועה, אנא שימו לב להבא. חג שמח!

צילום מסך של העצומה
צילום מסך של העצומה