השקר של ברגותי

רב המחבלים מרואן ברגותי, המוביל את שביתת הרעב של המחבלים הכלואים, תועד במצלמות השב"ס כשהוא אוכל מזון שהסתיר בתאו.

בתחילת הסרטון נראה ברגותי בבית המעצר קישון כשהוא אוכל עוגייה בתא השירותים. בהמשך הסרטון הוא אוכל חטיף מסוג "טורטית", ולאחר מכן מנסה להעלים באסלה את עטיפת החטיף.

בשני המקרים תועד המחבל כשהוא אוכל מלח המספיק לכושר עמידה של כ-8 שעות ללא תזונה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כינס מסיבת עיתונאים שבה אמר כי "שביתת הרעב של המחבלים איננה נוגעת לתנאי הכליאה שלהם אלא אך ורק לאינטרסים הפוליטיים של מרוואן ברגותי, בין אם זה בתוך כותלי הכלא או ברשות הפלסטינית.

''ברצונו לחזק את המעמד הפוליטי שלו לתקופה שאחרי אבו מאזן, ובדיוק כפי שהוא עשה באופן ציני ומרושע בעבר, שניצל לרעה פלסטינים ושלח אותם לבצע פיגועים ומעשי רצח, גם כאן- בבתי הכלא של שירות בתי הסוהר, הוא מנצל באופן ציני את המחבלים, מבקש מהם או מוביל אותם לבצע שביתות רעב שעליהם הם משלמים וישלמו מחיר כבד, בעוד שהוא עצמו לא מוכן להפיל על עצמו את הנורמות של שביתת הרעב וגם בפעם הזאת- יצרו גבר עליו", הוסיף השר.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) הגיב לתיעוד של ברגותי ואמר כי הוא "טרוריסט חסר כל בושה שמייצר מצג שווא של אידיאליסט לאומני. 'מנהיג' ששלח אחרים להתפוצץ בין אזרחי ישראל כאשר הוא יושב לבטח, וכיום- עומד בראש שביתת רעב כאשר הוא עצמו אוכל בסתר".