דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

"עדיין לא החלטנו באופן סופי כיצד ייראה הביקור שלי בכותל. אנחנו רוחשים כבוד גדול לרה"מ בנימין נתניהו, וההחלטה ללכת עם הרב היא בעיקר בגלל נוהג המקום. זה עדיין יכול להשתנות", כך אומר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בראיון בלעדי לעורך "ישראל היום" בועז ביסמוט, ימים ספורים לפני בואו לביקור היסטורי בישראל.

בראיון, שנערך אמש (חמישי) בחדר הסגלגל בבית הלבן, חזר נשיא ארצות הברית מספר פעמים על רצונו להשיג הסכם בין ישראל לפלשתינים.

נפגשת כבר עם נתניהו, עם אבו מאזן, עם נשיא מצרים א־סיסי, עם המלך הסעודי ועם מנהיגי מדינות המפרץ. האם אתה עדיין חושב שניתן להשיג עסקה בנוגע לסכסוך הישראלי־ערבי?

"אני חושב שיש אפשרות גדולה להגיע לדיל. אני אוהב את העם בישראל. אני עובד קשה מאוד כדי שסוף סוף יהיה שלום לעם בישראל ולפלשתינים, ומקווה שזה יוכל לקרות מוקדם יותר ממה שכולם אי פעם חזו. זו הזדמנות גדולה מאוד, וזה טוב לכולם. זה דיל שטוב לכולם. יש לנו את האנשים הנכונים שעוסקים בכך, דיוויד פרידמן וג'ייסון גרינבלט".

האם אנחנו צריכים לדאוג לגבי הגבלות מצד ארצות הברית בהנהגתך בעניין הבנייה במולדתנו?

"אני לא רוצה להתייחס לזה, חוץ מזה שאני, באמת ובתמים, חושב שנוכל להשיג הסכם".

אתה אומר שאתה עדיין רוצה להעביר את השגרירות לירושלים, אבל לאור המחאות של מנהיגים בעולם הערבי הישראלים חוששים שבסופו של דבר לא תעשה זאת.

"יש הרבה דברים מעניינים שאנחנו עובדים עליהם. אנחנו נדבר על כך בהמשך".