כפר השילוח - יד ביד עם כוחות הביטחון

לקראת ציון 50 שנים לאיחודה של ירושלים, ערוץ 7 בשיתוף "עטרת כהנים" מגישים פרויקט מיוחד משותף שמתמקד בהתחדשות ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים, בעיר העתיקה ובכפר השילוח.

במסגרת ההיכרות שאנו עורכים עם מגוון האתרים והפעילויות של "עטרת כהנים", אנשי העמותה וגם המתיישבים חוזרים ומספרים על שיתוף פעולה פורה עם כוחות הביטחון ורשויות המדינה.

"אנחנו פועלים עם כל הכוחות פה בשיתוף פעולה", מספר לערוץ 7 מאיר טל מנהל התפעול והביטחון של "עטרת כהנים", "כל מפקדי המחוז הקודמים הסתכלו על נקודת ההתיישבות הזאת בכפר השילוח כנקודה שבזכותה יש פה ביטחון, בזכותה כוחות המשטרה עיריית ירושלים ורשויות המדינה פועלים פה". טל מספר שבעבר הרשויות היו ממעטות להכנס לשכונות במזרח העיר וההימצאות של המתיישבים הטיבו גם עם התושבים הערבים. התושבים של כפר התימנים מקדמים פרויקטים רבים של שיפור התשתיות.

בנוסף לקשר הטוב בשגרה, תושבי כפר התימנים החליטו לפנק את האנשים שאמונים על האבטחה ובימים אלו מקימים "פינה חמה" לטובתם. "בכל ההתיישבות מלווים אותנו כוחות הביטחון של ישראל", מספר לנו אסף ברוכי מאנשי "עטרת כהנים", "כאות הוקרה אנחנו בתהליך של שיפוץ, בתוך בית יונתן, כדי להקים "פינה חמה" למאבטחים ולשוטרי המג"ב שמלווים אותנו בכל הדרך, מגינים עלינו ושומרים עלינו. אנחנו עושים להם פינת התרעננות, עם קפה, עוגות וכל מיני דברי מתיקה כדי שיהיה להם מקום לשבת להתרענן לפני החזרה לעבודה הקשה שלהם פה".

לפרטים נוספים על פעילות "עטרת כהנים" והצטרפות לפרויקט ההתיישבות בירושלים - לחצו כאן