מנדלבליט
מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התייחס הערב (חמישי) להפגנות המחאה מול ביתו על רקע חקירות ראש הממשלה נתניהו.

"הזכות למחות ולהפגין היא אחת מאבני היסוד של חופש הביטוי, ובתור שכזו היא זוכה למעמד בכורה בחברה הדמוקרטית במדינת ישראל", אמר היועמ"ש. ''חופש הביטוי מיועד להגן בעיקר על הקולות הביקורתיים לשלטון, ובכלל זאת, גם ביקורת המופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה''.

מנדלבליט הבהיר שכל עוד הוא מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חופש הביטוי והזכות למחות ולהפגין יישמרו מכל משמר, כלשונו. ''כך היה וכך יהיה. מובן כי מימוש הזכות להפגין נדרש להיעשות בהתאם לדין, לפסיקת בית המשפט העליון ולהוראות המשטרה בנושא''.

לדבריו הדברים נכונים ביחס לכל הפגנה ומחאה, ''ואינם מכוונים אך כלפי המחאה המתקיימת בקשר לחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה.

''בהקשר לאלה, אחזור ואדגיש כי השיקול היחיד המנחה אותי ואת יתר העוסקים במלאכה, הוא הגעה לחקר האמת, במקצועיות, באחריות וביושר, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לממצאים הראייתיים ובהתאם להם בלבד''.

הוא הדגיש כי שום לחץ חיצוני לא יסיט אותו מהשיקול הזה. ''לא תהיה פשרה על המקצועיות בתהליכי העבודה שלנו. כפי שכבר מסרתי בעבר, בבוא העת, המידע הרלוונטי בנוגע לחקירות המתנהלות גם יתפרסם ברבים", ציין מנדלבליט.