פועלים פלסטינים, אילוסטרציה
פועלים פלסטינים, אילוסטרציהצילום: Jorge Novominsky/Flash90

תנועת "זכויות האדם" אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לקהילה הבינלאומית לאסור על ייבוא של כל סוגי הסחורות והמוצרים מהישובים היהודים ביו"ש.

התנועה המשתייכת לשמאל הקיצוני השיקה קמפיין עולמי חדש לציון "50 שנות הכיבוש של ישראל".

הקריאה של התנועה, הפועלת במסווה של דאגה לזכויות אדם, מפתיעה זאת בשל העובדה כי חרם כזה על מפעלים ביהודה ושומרון עלול לשלוח הביתה אלפי פועלים פלסטינים המביאים לבתיהם פרנסה ממפעלים אלה מדי יום.

לסאליל שאטי, מזכ"ל תנועת אמנסטי, הסבר משלו לקמפיין, "במשך עשורים העולם הביט מן הצד בשעה שישראל הרסה בתי פלסטינים ובזזה את אדמותיהם ומשאביהן הטבעיים למטרות רווח. בשעה שצמיחת הכלכלה הפלסטינית נמנעת בשל 50 שנות מדיניות נצלנית, תעשייה בשווי מיליונים דולרים רבים משגשגת ומתבססת על הדיכוי השיטתי של האוכלוסייה הפלסטינית", אמר .

"לאחר 50 שנה, אין להסתפק רק בגינוי הרחבת ההתנחלויות על ידי ממשלת ישראל. הגיע הזמן שמדינות העולם יפעלו באופן משמעותי בזירה הבינלאומית כדי להפסיק את מימון ההתנחלויות שהן לכשעצמן הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ומהוות פשע מלחמה", הוסיף שאטי.

"מדינות שממשיכות לסייע להתנחלויות לשגשג חותרות באופן בוטה תחת מחוייבויותיהן הבינלאומיות ותחת עצם המדיניות שהן מחוייבות ליישם. זו חובתה של מדינה תחת החוק הבינלאומי להבטיח שפעולותיהן ופעולות אזרחיהן לא מכירות ולא מסייעות למצבים בלתי חוקיים או לפעולות בלתי חוקיות", הוסיף שאטי.

עוד הוא הוסיף, "יש להתחיל בהטלת איסור סחר בינלאומי על מוצרים מההתנחלויות, להטיל אמברגו נשק מקיף על ישראל ועל קבוצות פלסטיניות חמושות ולשים סוף לחסינות בת עשרות שנים על פשעים, לרבות חקירות אמיתיות וומקיפות של בית הדין הפלילי הבינלאומי. אין לגזור על הפלסטינים לסבול עוד חצי מאה של דיכוי ועוולה".