נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאם בשידור חי לאומה לאחר תקרית הירי בווירג'יניה, בה מתנקש בודד ירה עשרות קליעים על חברי קונגרס רפובליקניים ופצע ארבעה בני אדם, בהם חבר בית הנבחרים סטיב סקליס.

"סטיב, לא רק העיר מתפללת עבורך – אלא האומה כולה ולמען האמת, העולם כולו", אמר הנשיא לחבר הקונגרס הפצוע. הוא כינה את סקליס "חבר, חבר טוב מאוד", ו"פטריוט" והבטיח לסייע למשפחתו ככל שיתבקש.

הוא סיפר גם שהיורה מת מפצעיו.

טראמפ הודה לשוטרים שאיבטחו את סקליס ואשר נטרלו את היורה.

האירוע הולך ומתברר כניסיון התנקשות על רקע פוליטי. היורה זוהה כג'יימס הודג'קיסון, בן 66, ממדינת אילינוי, שניהל עסק של שמאות בתים עד לשנה שעברה.

מחשבון הפייסבוק שלו עולה שהוא היה אוהד של מי שהיה מועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס. הוא גם התייחס בעבר לידיעה על סקליס וציין כי ראוי שיעזוב את בית הנבחרים.

בפוסט פייסבוק מ-22.3.17 כתב: "טראמפ הוא בוגד. טראמפ חיסל את הדמוקרטיה שלנו. הגיע הזמן לחסל את טראמפ ושות'".

אין כמעט ספק שרפובליקנים ואוהדיהם יצביעו על ההסתה המתמשכת של השמאל נגד הנשיא טראמפ כסיבה שתרמה לאירוע.

הירי התרחש במגרש הבייסבול בו התאמנו חברי קונגרס רפובליקנים ועוזרים לקראת משחק שמתוכנן למחר, בינם לבין הדמוקרטים. מדובר במסורת בת כ-100 שנה. נמסר כי המשחק יתקיים כמתוכנן.

ג'יימס הודג'קינסון
ג'יימס הודג'קינסוןצילום: פייסבוק

סקליס נורה בירך והוא נותח. פציעתו אינה מוגדרת ככזו המסכנת את חייו. הפצוע הקשה ביותר, על פי הדיווחים, הוא שדולן מטעם חברת המזון טייסון, בשם מאט מייקה.

על פי הדיווחים, הודג'קינסון השתמש ברובה מסוג M4.

איש שהזדהה כג'יימס הודג'קינסון נהג לכתוב מכתבים רבים לעיתון המקומי בבלוויל, אילינוי, מקום מגוריו של היורה. הוא נהג לבקר בחריפות את הרפובליקנים ואת התקשורת הימנית, ושיבח את תקשורת השמאל.

"צריך לחסל את טראמפ ושות'"
"צריך לחסל את טראמפ ושות'"צילום: פייסבוק