מעצר, אילוסטרציה
מעצר, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

ביום שישי האחרון נפגשו לראשונה עורכי הדין איתמר בן גביר ויצחק בם עם הנערים שנעצרו בחשד למעורבות בפרשייה לאומנית שפרטיה אסורים בפרסום.

מדובר במספר נערים שנעצרו ואשר פגישתם עם עורכי דינם נאסרה בצו מיוחד, אשר בוטל בידי בית המשפט רק ביום שישי האחרון.

הורי אחד העצורים סיפרו היום על התחושות הקשות בעקבות מעצר בנם. אמו של הנער אמרה, "הוא לא יכול להגיד לנו כלום וזה החשש הגדול, החוסר וודאות של מה מעוללים לבן שלנו, הוא לא יכול לספר, אין לו את האפשרות להוציא את זה הלאה לעולם, אחרי שבוע במרתפים של שב"כ. אנחנו לא יודעים על ידי מי, באיזה מקום הוא נמצא, מי מטפל בו, מה עובר עליו ומה מעוללים לו? עד לאן הדמיון יכול ללכת במצבים כאלה?".

אביו של הנער הוסיף, "יש מערכת אכיפת חוק ואני מכבד אותה. אם יש משהו נגד הבן שלי שיגידו מה יש ואנחנו נתמודד מולו. זה שמנעו ממנו שבוע שלם מפגש עם עורך דין זה לא יכול להיות. אפילו לעבריינים גדולים נותנים זכות לדבר עם עורכי דין".

עוד הוסיף האב, "אני רוצה לחנך אותו שיהיה אזרח שומר חוק אבל איך אפשר להיות אזרח שומר חוק כשהמדינה או הזרועות שלה לא נותנות לאדם זכויות בסיסיות שמגיעות לו כאדם? גם אם אדם עשה משהו, יש לו זכויות אדם, החברה צריכה לשקם אותו והלב שלי לא שקט. אנחנו נמצאים בערפל, זה לא הגיוני. כשלא מספרים לנו מה קורה אתו שבוע שלם זה עוול ופשע. אין לי מושג איך הוא נחקר, אני לא יכול לחשוב על משהו שאני לא יודע אותו. זה הדבר שהוא הכי הכי מטריד אותי כאבא, כאדם, שאני לא יודע מה קורה לו, אני לא יודע איפה הוא. יוצרים מסך של חוסר וודאות. אני ממש מרגיש שהמשפט של קפקא זה לא איזה ספר פנטזיונרי שכתב פרנץ קפקא, זה משפט קפקאי".

עוה"ד איתמר בן גביר המייצג את הנער אמר, "ההתנהלות של שב"כ היא התנהלות מחפירה, באישון לילה לוקחים צעירים וזה כבר הפך לריטואל קבוע, מונעים מהם מפגש עם עו"ד, מונעים מהם זכויות לגיטימיות, אחרוני הפושעים במדינת ישראל מקבלים את הזכות להתייעץ עם עו"ד, לדבר עם עו"ד, אנסים, רוצחים, סוחרי סמים, כולם יכולים להיפגש עם עו"ד כולם יכולים שהדיון שלהם יתנהל בדלתיים פתוחות, ורק במקרים כאלה ההתנהלות היא אחרת. גם אם יהיו הודאות כתוצאה מההתנהלות הזו מה זה יהיה שווה? בדמוקרטיה אסור לשחק ב'נדמה לי' ולא ייתכן שלנערי הגבעות יהיה חוק מיוחד".

עו"ד יצחק בם שפגש ביום שישי את אחד הנערים הוסיף: "זעזע אותי לשמוע שלאחד העצורים הורידו תפילין באמצע תפילה בכוח. אני תוהה עם אנשי השב"כ קיבלו במקרה שיעורים פרטיים מבוגדן חלמיניצקי".

נזכיר כי בית המשפט התיר לפרסם את דבר מעצרם של החשודים בלבד ואסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה.