עימות בין ח"כ אורן חזן לח"כ מיכל רוזין
באדיבות ערוץ 20

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק החל ממחר ולמשך שבוע את ח"כ אורן חזן (הליכוד) מכל ישיבות מליאת הכנסת והוועדות השונות.

ההחלטה התקבלה בעקבות תלונה שהגישה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) נגד חזן.

היא טענה שבמהלך הפגנה של ארגון השמאל 'שוברים שתיקה' שנערכה בפתח תקווה, נדחף חזן לתוך ראיון שקיימה, והאשימה אותו כי נקט בהתנהגות "אלימה ומאיימת".

ח"כ חזן אמר בתגובה להחלטה, "צר לי שכנסת ישראל הפכה לכלי שרת בידי אנשי השמאל הקיצוני ושוברים שתיקה. להרחיק אותי בגין כך שיצאתי כנגד נציגי הארגון הבוגדני והשפל הזה 'שוברים שתיקה' (או יותר נכון "שוברים את צה"ל") זהו הישג גדול לשונאי ישראל ולמחבלים".

"אישית אני גאה על כך שזעקתי את זעקת החיילים ושמרתי על כבודם של חיילי צה"ל ושל מדינת ישראל. אני קורא לרה"מ לשים סוף לדהירה שמאלה: כשחנין זועבי ואנשי שוברים שתיקה מקבלים מדליות וחברי כנסת ימנים מורחקים בגלל שמירתם על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל - נחצה הגבול והגיעה העת לעשות לכך סוף", הוסיף חזן.

מנגד, ח"כ רחל עזריה (כולנו), חברת ועדת האתיקה של הכנסת אמרה כי "התנהגותו של ח"כ אורן חזן אינה עולה בקנה אחד עם כללי האתיקה אליהם מחויב חבר כנסת. צריך לזכור שאנחנו כחברי כנסת משפיעים על השיח הציבורי. אי אפשר שחופש הביטוי של ח"כ אחד יהיה על חשבון חופש הביטוי של ח"כ אחר, בצורה בוטה, כפי שח"כ חזן עשה באותה הפגנה".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי "התנהגותו של ח"כ חזן מבזה את מעמד הכנסת בצורה הבוטה ביותר והגיע הזמן לשים לזה סוף. בושה שח"כ בישראל מגיע להפגנה אזרחית ומפעיל אלימות מילולית ופיזית על המשתתפים בה, ביניהם ח"כ".

"עימותים פוליטיים הם חלק מוויכוח לגיטימי על עמדות, אך במקרה של ח"כ חזן מדובר באלימות, רידוד השיח ואובדן מוחלט של ממלכתיות ובושה", דברי רוזין.

האירוע התרחש בחודש אפריל השנה. ח"כ רוזין אשר הגיעה לתמוך במפגינים, התראיינה מהמקום לערוץ 20 וטענה, "אנחנו רוצים להפסיק חמישים שנים של עוול, של כיבוש. עוול שמדינת ישראל ממשיכה, חמישים שנה שאנחנו שולחים את הילדים שלנו לשטחים, אנחנו שולחים את הילדים שלנו לעשות עבודת שיטור", הוסיפה רוזין.

"אנחנו לא נסכים לסתימת פיות", טענה ח"כ רוזין. "אנחנו דמוקרטיה ובדמוקרטיה צריך לדבר, אנחנו מאמינים בחזון הציוני. אנחנו מאמינים בכך שצריך לשמור פה על מדינה יהודית ודמוקרטית".

בשלב זה התפרץ לדבריה ח"כ אורן חזן שהיה במקום. "אתם לא חושבים שהגזמתם? אתם לא חושבים שאתם מזהמים את האוויר? מזהמים את החברה הישראלית. את הזיהום הזה צריך לחסל", זעק. "את הפשע הזה צריך למגר. אתם צבועים(...). תשרתי בצבא של אסד, תשרתי בצבא של חמאס, למה לשבת פה? מה זו הצביעות, מיכל? את בכלל מבינה מה זו דמוקרטיה? את מבינה מה זה יהודי?".

"הגעתי לכאן כי הנוכחות שלי כאן גורמת להם להזיע", אמר ח"כ חזן לאחר שח"כ רוזין נטשה את הראיון. לדבריו, "כמו שהוצאנו אותם מהצבא ומבתי הספר, ועכשיו גם מהספרייה נדאג להוציא אותם גם מחוץ לחוק". בהמשך גורש ח"כ חזן מהאירוע לקול צעקות הקהל והורחק מהמקום על ידי המשטרה.