נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת הודו. יחסים קרובים
נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת הודו. יחסים קרוביםצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הממשלה תאשר היום (ראשון) הצעת החלטה לחיזוק הקשרים של ישראל עם הרפובליקה של הודו, לרגל ציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים ולקראת ביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בישראל שיתקיים בשבוע הבא.

ההחלטה מרכזת את שורת הצעדים הנרחבת ביותר עד כה במסגרת יישום מדיניות נתניהו, לגיוון יעדי הסחר של ישראל וחיזוק הקשרים הכלכליים מול שווקים באסיה.

ראש הממשלה אמר לקראת ההצבעה כי "היחסים בין ישראל והודו מתחזקים בשנים האחרונות באופן חסר תקדים".

"כלכלת הודו היא אחת הכלכלות הגדולות והצומחות ביותר בעולם. יש לנו אתגרים דומים במישורים רבים. הביקור של ראש ממשלת הודו, מודי, מהווה צעד משמעותי נוסף בהידוק העבודה המשותפת, ובחיזוק השותפות האסטרטגית בין המדינות", הוסיף נתניהו.

ההחלטה גובשה על-ידי צוות בין-משרדי רחב שכלל את מרבית משרדי הממשלה וגופים נוספים. בין היתר מטרתה היא להרחיב את הייצוא הישראלי להודו, להעמיק שיתופי הפעולה בתחומי המים והחקלאות, לעודד השקעות ותיירות בישראל וליצור שיתופי פעולה בתחומי האקדמיה והתרבות.

ההחלטה כוללת הקמת קרן משותפת למדינות לעידוד תאגידים ישראלים והודים על בסיס חדשנות בהיקף של 140 מיליוני שקלים. עוד יוחלט לקיים השקת מגוון כלי סיוע ליצואנים הישראלים להודו בהיקף תקציבי רחב.

על פי ההחלטה ייעשו צעדים להגדלה משמעותית של מספר התיירים ההודים בישראל בתוך ארבע שנים, בין היתר, על ידי צילום סרט של תעשיית הסרטים ההודית (בוליוודית) בישראל.

בנוסף, יגובש פרויקט דגל משותף לממשלת ישראל והודו בתחום המים והחקלאות, תוך שיתוף פעולה עם הבנק העולמי וגופים פיננסים נוספים.