שב"כ. אילוסטרציה
שב"כ. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את מ׳, המכהן בתפקיד בכיר בשירות הביטחון הכללי, לממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי.

מ', יליד 1966, נשוי ואב לארבעה , מכהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף).

מ' הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה - אוניברסיטת בר אילן (בהצטיינות), בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים -אוניברסיטת ת"א, ובוגר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.

הוא התגייס לשירות הביטחון הכללי בינואר 89', מיד עם תום שירותו הסדיר בחטיבת גבעתי. מ' החל את דרכו כעובד מן השורה במרחב-הדרומי של השירות, רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת-עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים.

בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות במבצע "עופרת יצוקה" .במרוצת-השנים, מ' התקדם בסולם הדרגות והתפקידים עד למעמד ראש אגף וחבר מטה בהנהלה הבכירה של השירות.

לאורך שנות-עבודתו באירגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות , והמרחב הדרומי.

בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים , קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים.

מ' זכה להערכות גבוהות על תפקודו בשלל תפקידיו, לאורך כל שנות עבודתו, הן מצד הנהלת האירגון והן מצד גורמים עמיתים במערכת הביטחונית מדינית אשר נחשפו לעבודתו.

מ׳ גם זוכה להערכה רבה מצד ראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט המדיני ביטחוני. הוא ייכנס לתפקידו באמצע חודש אוגוסט. נתניהו אמר כי ״מ׳ הוא האיש הנכון במקום הנכון״.