ליאל מדווחת

האם בדיווחיה של כתבת ערוץ 2, דפנה ליאל, על נושאים הקשורים לשדולת הנשים, יש עניין הדורש גילוי נאות בפני הצופים?

בדיווח ביום שני, במהדורה המרכזית של חדשות 2, סיפרה ליאל כי הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר עומדת לדון בעניין תלונות השווא המוגשות נגד גברים בהליכי גירושין. ליאל מסרה כי "13 ארגוני נשים, בהם שדולת הנשים, ויצ"ו, נעמ"ת ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, נדהמו מהכותרת של הדיון ומעצם כך שהכנסת מקדישה לעניין הזה דיון מיוחד".

שדולת הנשים, אותה הזכירה ליאל בראש רשימת הארגונים שנקבה בשמותיהם, היא ארגון דגל של הקרן החדשה לישראל. גם מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית נוסדו על ידי הקרן החדשה, ומי שעמדה בראשם במשך שנים היתה מיכל רוזין, בעבר עוזרת פרלמנטרית של ח"כ נעמי חזן, מראשי הקרן החדשה, והיום ח"כ מטעם מרצ.

אמה של דפנה ליאל, רחל ליאל, שימשה כמנכ"לית הקרן החדשה בשמונה השנים האחרונות. לפני כמה שבועות פרשה מהתפקיד אך לפי הכתוב באתר הקרן, היא ממשיכה לכהן בהנהלת הקרן.

הערוץ השני בודק

שדולת הנשים נוסדה ע"י הקרן החדשה ב-1984, כאשר נעמי חזן ממלאת תפקידי הובלה בשני הארגונים. תוך זמן קצר למדי הפכה שדולת הנשים לארגון המוביל את ארגוני הנשים הציוניים הוותיקים – נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה – מבחינה אידאולוגית. בהשפעת שדולת הנשים, אימצו הארגונים הוותיקים אג'נדה קיצונית של מלחמת מינים, המסמנת את "הפטריארכיה הגברית" בתור אויב רצחני שיש להילחם בו במלוא העוז.

הקרן מתגאה באתרה כי "ייסדה ומימנה את רוב ארגוני הנשים בישראל, לרבות שדולת הנשים".

זאת ועוד: לדברי אלינור דוידוב, האחראית על תחום הדרת נשים בשדולת הנשים, 13 הארגונים שהתגייסו נגד הדיון בוועדה של ח"כ זוהר כוללים – מלבד הארגונים שמנתה ליאל – גם את עמותת המשפטניות היהודית-ערבית איתך (מעכי). גם זו עמותה מיסודה של הקרן החדשה.

שאלנו את מועצת הרשות השנייה ואת חדשות 2 אם דפנה ליאל אינה מחוייבת בגילוי נאות בבואה לדווח על מהלכיהם של שדולת הנשים וארגוני נשים אחרים מיסודה של הקרן החדשה. גם ארגון "בצלמו" הגיש תלונה לנציב קבילות הציבור של הרשות השנייה לגבי מה שהגדיר כמקרה "חריף" של חוסר גילוי נאות.

ממועצת הרשות השנייה נמסר כי לנו המועצה בודקת את העניין.

דובר חדשות 2 סירב להגיב, מעבר לאמירה לפיה מדובר ב"ידיעה שכל כולה השמצה חסרת שחר".

גילוי נאות: הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה, שיזמה את הדיון בנושא תלונות השווא