הרמב"ם בדמו. דורון מרקוביץ'
הרמב"ם בדמו. דורון מרקוביץ'צילום: יח"צ

דורון מרקוביץ, נער בן 15 מכפר סבא, תלמיד כיתה ט' בבית ספר תורה ומדע בעיר, החל כבר בגיל 14 ללמוד את הרמב"ם וכיום הוא משמש מגיד שיעור יומי לחבריו.

בבית הספר נפתח שיעור יומי בהפסקה אחרי תפילת שחרית ללימוד הרמב"ם ודורון נבחר ע"י חבריו להעביר את השיעור בכל יום.

במהלך השנה חלק מהילדים היו יושבים בשיעור כדי להעביר את הזמן של ההפסקה ולאט לאט הם נשאבו ללימוד וכיום הם חלק בלתי נפרד. הלימוד מתבצע מתוך ספר מיוחד שהוצא ע"י הרמב"ם היומי עבור התלמידים והותאם לנו בהוצאה של מהדורס כיס.

במהלך מבצע שנערך ע"י בית הספר שבו לומד דורון, מספר תלמידים מצטיינים זכו בטיול לאתר החרמון וגם חלק ממשתתפי השיעור זכו בפרס המיוחד. פעם אחת במהלך השנה נסגר לנו חדר הלימוד שבו למדנו בשל פעילות לימוד בגרויות, לא חששנו מאחר שבית הספר דאג באופן מיידי למקום חלופי אחר, העיקר שלא יפגע הלימוד או השיעור.

לימוד הרמב"ם היומי לא זר לדורון, גם בביתו נלמד סביב שולחן השבת הפרק היומי בשילוב דברי תורה. אחי הקטן, בן 12, נשאב ללימוד הרמב"ם בגללי ואני לומד איתו בכל יום את הפרק היומי. בשנה הבאה הוא מצטרף לבית הספר שבו אני לומד והוא צפוי להיות חלק מהשיעור היומי. "ההורים שלי ומשפחתי מאוד שמחים שאני לומד ומלמד ומאוד תומכים בי", אומר דורון.

במהלך ימי חנוכה במסגרת מבצע שנערך בכלל בתי הספר ברחבי הארץ ע"י הרמב"ם היומי לעידוד הלימוד, מספר ילדים זכו לטוס בכדור פורח במרכז הארץ. בין הילדים המצטיינים הזוכים בפרס הארצי, איך לא גם דורון. במהלך הטיסה נשאלו הילדים שאלות בהלכות הרמב"ם היומי ודורון בלט מבין כולם כאשר הוא ענה על השאלות והראה כמה הוא חי את הלימוד היומי מעבר לנער רגיל אחר.

במסגרת מפגש שנערך לדורון עם מנכ"ל הרמב"ם היומי זיו הדזל, הציע לו המנכ"ל לבוא להכיר מקרוב את הארגון ואיך זה מתנהל, זיו לא שיער כי הצעה לביקור תהפוך לעבודה במהלך כל החופש הגדול. "אני אוהב את הרמב"ם, מסקרן אותי" מסביר דורון. למרות החופש הגדול, הנערים לומדי השיעור מבית הספר ממשיכים להיפגש וללמוד הלכה יומית. כעת כאשר דורון לומד מקרוב על הארגון במסגרת עבודתו, נבצר ממנו לבוא וללמד ואף מונה מחליף באופן זמני.

מנכ"ל "הרמב"ם היומי" אמר, "דורון לומד ומלמד את הפרק היומי בישיבה התיכונית בו הוא לומד, התמיד בלימוד גם בחופשת חנוכה וזכה לעלות לכדור פורח יחד עם שאר נציגים מכל הארץ המתמידים בלימוד הרמב"ם היומי. מיד לאחר המפגש עם דורון היה לנו ברור שהוא מצטרף לנבחרת המנהלים המצוינת של הארגון. דורון נענה לבקשתנו והצטרף אלינו לעבודה במשרדים במהלך החופש הגדול".