אבי גבאי
אבי גבאיצילום: Miriam Alster/Flash90

מפלגת העבודה יוצאת לדרך חדשה: אבי גבאי זכה הערב (שני) בראשות המפלגה לאחר שגבר על ח"כ עמיר פרץ.

גבאי קיבל את תמיכתם של 52% מחברי המפלגה וזכה ב-16,080 קולות. ח"כ פרץ קיבל 47% מקולות מתפקדי העבודה המהווים 14,734 מצביעים.

ניצחונו של גבאי נחשב להפתעה במערכת הפוליטית, שכן פרץ נתמך הן על ידי ההסתדרות והן על ידי היו"ר המודח של המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג.

עם זאת, מתפקדי המפלגה רצו כנראה להעמיד בראשם דמות חדשה, שטרם שימשה בתפקיד - וגבאי, שנתמך על ידי חברי כנסת כמו שלי יחימוביץ' ואיתן כבל, זכה באמון המתפקדים.

הכרזת תוצאות הפריימריז במפלגת העבודהבאדיבות וואלה! NEWS, צילום: ניב אהרונסון

ח"כ עמיר פרץ והיו"ר הנבחר של מפלגת העבודה, אבי גבאי, שוחחו בטלפון לאחר שנודעו התוצאות. פרץ בירך את גבאי על נצחונו, והיו"ר החדש ענה לו, "אני רואה בך שותף מרכזי למשימה: החלפת שלטון נתניהו".

פרץ הגיב להפסד ואמר, "היה פה מסע מדהים. אלפי אנשים מאמינים נסחפו לתוך המסע הזה, שכולו היה התנדבות יוצאת מן הכלל. מי שלא יודע להפסיד לעולם לא ינצח. לכן אנחנו מקבלים את התוצאה. המפלגה היא דמוקרטית, בדמוקרטיה הדבר החשוב הוא לקבל את ההכרעות הדמוקרטיות".

יחימוביץ' הגיבה הערב בסיפוק רב לבחירה. "בחירתו של אבי גבאי היא הישג מדהים ומרגש המעיד יותר מכל על כך שמפלגת העבודה היא מפלגה חפצת חיים, חכמה ודמוקרטית שיכולה לשמש דוגמא ומופת למערכת הפוליטית בישראל. זכינו ביו"ר מפלגה נקי כפיים, אמיץ ויוצא דופן בכישוריו, ומחר נקום לבוקר של תקווה".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה היוצא, יצחק הרצוג, שוחח עם אבי גבאי מיד לאחר שנודעות התוצאות. "בירכתי אותו על ניצחונו המרשים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. הבהרתי לו כי אתייצב לצידו לסייע לו בכל דרך לחיזוקה של מפלגת העבודה והחלפת השלטון. שיהיה בהצלחה. שוחחתי גם עם עמיר פרץ ובירכתי אותו על מערכת הבחירות המרשימה שניהל".

ח"כ ציפי לבני אמרה, "אני מאחלת הצלחה מעומק הלב. כפי שהקמת המחנה הציוני על ידי כיו"ר התנועה ועל ידי הרצוג כיו"ר העבודה היא זו שיצרה את התקווה הגדולה וההישג המשותף בבחירות הקודמות - המשימה המשותפת שלפנינו כעת היא ליצור תקווה מחודשת ואמיתית להחלפת השלטון ולהציע לדרך אחרת, טובה יותר לישראל ולאזרחיה".

"עתה אחרי שמפלגת העבודה סיימה את ההליך הדמוקרטי בתוכה - עלינו לפנות יחד לציבור ולהרחיב את השורות לגוש גדול שיהיה כתובת לאותו ציבור אדיר בישראל, המאמין בדרכינו ושואף להחליף את השלטון ואת דרכו", דברי לבני.

גבאי כיהן בעבר כשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת 'כולנו' של משה כחלון, חרף העובדה שלא רץ ברשימה ולא נבחר לכנסת. בבחירות האחרונות שימש כראש מטה השטח של המפלגה. רק מאוחר יותר התפקד לעבודה.

בעבר, משנת 2007 ועד שנת 2013 שימש בתפקיד מנכ"ל בזק. לפני כן כיהן גם בתפקיד מנכ"ל בזק בינלאומי. בעברו עבד מספר שנים באגף התקציבים באוצר.