אלוף פיקוד צפון: "פנינו אינן לעימות"

תת-אלוף רפי מילוא מונה היום (שלישי) באופן רשמי למפקד עוצבת "הגליל". מילוא מחליף בתפקידו את תת-אלוף אמיר ברעם אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

טקס החילופים נערך במחנה "בירנית", במעמד מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, מפקדים, לוחמים ובני משפחה.

האלוף סטריק אמר כי "המוכנות וההיערכות שלנו לתרחישים- גבוהות ומתחדדות כל העת, ואנו ממשיכים לעקוב אחר הנעשה בשטח ומשפרים באופן מתמיד את המענה ההגנתי ולצידו את יכולותינו ההתקפיות, באם נידרש להן. לכשנדרש להן, נפעיל אותן במלוא העוצמה''.

מפקד פיקוד הצפון הבהיר, ''לא נעלמת מעינינו העובדה כי איראן מנסה לחדור ללבנון ולסוריה ולהקים בהן תשתיות טרור נרחבות. לא נעלמת מעינינו גם העובדה כי ארגון הטרור חיזבאללה מפר באופן שיטתי את החלטה 1701 של האו"ם, ובניגוד מוחלט לה שומר על נוכחות צבאית גם אם זו נסתרת בעשרות כפרים שיעים מדרום לליטני.

''צבא לבנון מעלים עין מפעילות חיזבאללה, מסווה את סיורי ארגון הטרור בדרום לבנון ואף מאפשר לו להשתמש בתשתיותיו כנגד מדינת ישראל. השקט והיציבות הביטחונית באזור חשובים לכולנו. פנינו אינן לעימות, לשוננו אינה מתלהמת", הדגיש האלוף.

מפקד עוצבת "הגליל" היוצא, תת-אלוף אמיר ברעם, אמר בטקס "זכות גדולה ומחויבות אדירה הייתה עבורי לפקד על האוגדה המבצעית הזאת בחזית הלבנון, בגזרה שהייתה כור מחצבתי ושימשה לי דרך חיים מקצועית- גזרה בה פעלתי ולחמתי לאורך שנים רבות של שירות, בתקופות שונות, תחת אש ובעתות רגיעה''.

לדבריו באוגדת הגליל ישנם מגוון רחב של אמצעים, כלי לחימה ויכולות טכנולוגיות רבות ומגוונות - אך האנשים שעליהם פיקד בשנתיים האחרונות, הם שהיו ייחודה ויתרונה האמיתי של האוגדה - ''מטובי בניה של החברה הישראלית''.

''אני משוכנע בהביטי בלוחמי ומפקדי האוגדה, שאין אתגר שהאוגדה הזאת לא תוכל לו ואין אויב שלא יוכלו להכריעו. אנו בוטחים בך, רפי, שתדע להוביל את האוגדה במבצעים ובמלחמה וכי תדע לעצב בדמותך את העשייה בבניין הכוח, באימונים ולקראת מימוש מבצעי, לפי המצפן והמצפון, לעמידה באתגרים הבאים בחזית לבנון", הוסיף ברעם.

מפקד עוצבת "הגליל" הנכנס, תת-אלוף רפי מילוא, אמר "אני מקבל היום את הפיקוד על עוצבת הגליל ברגשי אחריות וגאווה גדולה. אמיר, אני מקבל ממך אוגדה מבצעית, חדה, קטלנית, תחבולנית, מוכנה וכשירה בביטחון השוטף, מאומנת ומתורגלת למלחמה. המון הערכה ובעיקר תודה על הפיקוד וההובלה של האוגדה בשנתיים האחרונות. אני מתחייב לעשות הכל, ללמוד, לחזק, לשפר ולהתאמן, הכל כדי להיות מוכנים, כדי לנצח את האויב בכל מפגש".