אלעזר שטרן
אלעזר שטרןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת דנה בקובלנה שהוגשה כנגד ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), וחייבה אותו להתנצל על דברים פוגעניים שאמר למנכ"ל ארגון חותם עמיטל בראלי בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האשה בחודש מאי האחרון.

"הוועדה סבורה שהדברים שנאמרו לא היו במקומם, ופנתה לחה"כ שטרן בבקשה כי יתנצל על כך, ואכן חה"כ שטרן מסר לוועדה מכתב לפיו הוא חוזר בו מהאמירות המצוטטות בקובלנה ומצטער שנאמרו" כתב חה"כ יצחק וקנין, העומד בראש ועדת האתיקה.

בנוסף צויין שהוועדה קיבלה את ההתנצלות והחליטה להסתפק בכך ולא לנקוט נגדו בהליכים יותר משמעותיים.

את הקובלנה הגיש עו"ד משה פולסקי מארגון חותם, וזאת כאמור, בעקבות אמירות בוטות ופוגעניות שהטיח שטרן במנכ"ל הארגון עמיטל בראלי, שהוזמן כאורח לוועדה לקידום האישה. בדיון, בעת שהציג בראלי מצגת למשתתפים, התריס חה"כ שטרן כנגד תמונה מסרטון אנימציה שהפיץ ארגון 'חותם', שמזהיר מפני הסכנות שבשירות צבאי לבת הדתיה. שטרן נתפס לדמות המצויירת של גיבורת הסרטון, וטען שהיא משדרת מיניות.

"אני לא מכיר חיילת שנראית ככה. אני לא מכיר ציור שמישהו עם זקן וכיפה היה נותן להבלטה כזאת של חזה, ככה לבחורה בלונדינית, ככה לזלזל בבחורה" זעק שטרן, "יכול להיות שיש תלמידים שלך שאולי זה עושה להם משהו, שאולי זה מזיז להם משהו". רוחו של שטרן לא נרגעה עד שירד לרמיזות מיניות "זה עושה לו משהו, אולי זה עושה לו. קח אותה הביתה, קח את התמונה לאשתך, שים אותה במיטה שלך", קרא שטרן.

בעקבות המאורע החריג, פנו בחותם לוועדת האתיקה של הכנסת, בדרישה לנקיטת צעדים כנגד שטרן "בתיעוד המוקלט של ישיבת הוועדה נראה כי הפרובוקציה הייתה יזומה ומתוכננת ע"י חה"כ שטרן, וזאת במטרה מוקדמת ומתוכננת לבזות את הארגון אותו הוא מייצג, ולהשפילו בפומבי ללא שום רלוונטיות לנושא הדיון וזאת על מנת שלא לאפשר דיון ענייני בנושא", מאמר במכתב.

בארגון חותם מסרו לאחר ההתנצלות של שטרן, "חשוב שח''כ שטרן התנצל על ההתבטאויות שמבזות אותו ואת הכנסת. אנו ציפיה שהתנצלות נוספת תהיה כלפי הרבנים הראשיים אותם ביזה רק בשבוע שעבר".