הענקת "מסמך חוקיות ההתיישבות" לראש ממשלת גיאורגיה
הענקת "מסמך חוקיות ההתיישבות" לראש ממשלת גיאורגיהצילום: אבי חיון, משרד החוץ

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אירחה היום (שלישי) במלון קינג דיויד בירושלים את בכירי הקהילה הגיאורגית בישראל באירוע ייחודי להוקרת הקהילה עם אורח הכבוד ראש ממשלת גיאורגיה ושר החוץ הגיאורגי.

סגנית השר חוטובלי, נציגה גאה של הקהילה הגיאורגית, העניקה מתנה ייחודית לראש ממשלת גיאורגיה גיאורגי קוויריקשווילי: את ההעתק של מכתב 18 המשפחות מגיאורגיה המקורי שנכתב בשנת 1969 לשגריר ישראל באו"ם ולמועצה לזכויות האדם ובו בקשה מהאו"ם לדרוש מברית המועצות לפתוח את השערים ולאפשר להם לעלות לארץ ישראל. המכתב נכתב במקור בשפה הרוסית.

סגנית שר החוץ חוטובלי אמרה, "יש בינינו ידידות אמת לא רק מבחינה דיפלומטית אלא ידידות בין העמים ברמה האישית. לא פחות ממאה אלף תיירים מישראל ביקרו בגיאורגיה בשנה האחרונה. ישראלים אוהבים את העם הגיאורגי ואוהבים לבקר בגיאורגיה".

סגנית השר הוסיפה, "גיאורגיה היא ידידת אמת שתומכת בישראל בפורומים הבינלאומיים. יש פוטנציאל כלכלי גדול ביחסים בין שתי המדינות והיקפי הסחר צריכים לגדול. ראש הממשלה הגיאורגי הזמין את ראש ממשלת ישראל לבקר בגיאורגיה יחד עם משלחת של חברות ישראליות העוסקות בחקלאות ובסייבר ואני מקווה שבשנה הבאה נוכל לארגן משלחת כלכלית אפקטיבית כזאת".

בסיום האירוע מסרה חוטובלי לראש הממשלה את מסמך חוקיות ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ואמרה: "ההתיישבות שלנו במקומות אבות אבותינו היא חוקית" ונתנה לו מתנה בסימן שנת היובל לשחרור ירושלים עם המסר "ירושלים של שלום".