ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון
ח"כ אבי דיכטר, יו"ר ועדת החוץ והביטחוןצילום: חזקי ברוך

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר התייחס אחר הצהריים (שישי) לעיתון "ידיעות אחרונות" שהביא בעמוד הראשון שלו את "מחאת ראשי שב"כ" נגד הפוליטיקאים.

"אני תוהה מה באמת מסתתר מאחורי הקמפיין הבהול שדחף עיתון בישראל להקדיש את עמודיו, הראשי והמרכזי, להגנה על השב״כ. האם היתה זו טובת הארגון שעמדה לנגד עיניו, או שמא ניגוח הליכוד. למען הסר ספק, אמירתה של השרה מירי רגב על שב"כ הזוי ( הגבתי על כך בערוץ 2) ושל הח״כ דוד ביטן, הינן אמירות שגויות המציגות מציאות שונה מזו המוכרת לי באשר לעמדות שב"כ, והשיקולים המקצועיים והממלכתיים העומדים מאחורי עמדות אלה", אמר דיכטר.

"אולם הקמפיין שכה בער לעיתון להוציא, בסבב מהיר בחשכת לילה, יש בו כדי להעיד על הסיבה האמיתית: לא טובת השב"כ אלא לחבוט בליכוד ולהציגנו כמפלגה עויינת שב״כ. ובכן, גם אני כראש שבכ לשעבר והבכיר בליכוד כיום, משוכנע בכך שהארגון והעומד בראשו, נדב ארגמן, ביצעו את עבודתם על הצד המקצועי ביותר, כאשר בכל שלב ושלב סביב אירועי הר הבית, נתנו המלצה התואמת את הנסיבות. כך גם בכל האמור לאירוע המחבל שתקף את המאבטח בשגרירות שלנו בירדן".

"הדופי המוטל בהמלצות הארגון מכוונים שונים, מחייב הסבר מצד מטילי הדופי או התנצלות מפיהם. ואולם ניצול הדבר לקמפיין כנגד הליכוד, הוא מהלך ציני ומרושע. ציני עד כדי כך, שאצה להם הדרך לפרסם הקמפיין ולא להמתין שעות נוספות עד שיצליחו לקבל את עמדתי כ'שומר סף' בנוסף לחמישה האחרים. קל יותר להסתתר מאחורי צמד המילים 'סרב להגיב' מאשר להביא את העמדה מפי האיש, מפי שלי במקרה הזה".