ליברמן בחנוכת בסיס האימונים
ליברמן בחנוכת בסיס האימוניםצילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (רביעי) בטקס חנוכת בסיס האימונים הראשון מסוגו לטירונות מעורבת של חיילים וחיילות, לקראת שירותם בגדודי החי"ר הקל.

ליברמן התייחס לפקודת השירות המשותף ולשילוב הנשים במערך הלוחם. "צה"ל לא מקדם שום אג'נדה, לא פמיניסטית ולא שוביניסטית. צה"ל צמוד לאג'נדה אחת - ביטחון ישראל. השיקול המבצעי הוא מעל הכול. אותם הגדודים שיעברו פה הכשרה הוכיחו את עצמם בהגנה על הגבולות.

"השיקול הוא ביטחוני ומבצעי, אין לצה"ל שום אג'נדה אחרת", הדגיש. ''גם ביחידות האחרות וגם בעתיד זה יהיה הקו המנחה וזה לא קו חדש. תמיד עם ישראל הצטיין בלוחמות שלו ואני יכול להתחיל מדבורה הנביאה, שרה גיבורת ניל"י, חנה סנש וכל הלוחמות שחירפו את נפשן בהגנה, באצ"ל, תמיד זה ליווה את המאבק של עם ישראל על חירותו. לכן כל ניסיון להציג מצג שווא שאנחנו הופכים את היוצרות והיום צה"ל מנסה לשנות את פניו או להיות אופנתי, זה פשוט לא נכון''.

"אנחנו ממשיכים את מסורת ההגנה על המולדת, ואני מקווה שתעשו את העבודה הכי טובה, שלא נצטרך ללכת באמת למבחן המלחמה וכל אלו שכל יום מופיעים בכלי התקשורת מסביבנו, באיראן, בלבנון, ברצועת עזה וגם במקומות אחרים, צריכים להיות מודעים שאין מישהו שמסוגל להתמודד עם צה"ל. צה"ל במתכונתו ובמוכנות שלו היום מסוגל להביס את כל האויבים, כולם ביחד וכל אחד לחוד, ונקווה כולנו ביחד שלא נגיע לזה", הוסיף השר ליברמן.

כאמור, בסיירים שבדרום נחנך היום בא"ח (בסיס אימונים חיילי) ראשון מסוגו לטירונות מעורבת של חיילים וחיילות, לקראת שירותם בגדודי החי"ר הקל. בחדשות 2 דווח כי בסיס ההכשרות מותאם במיוחד להכשרת לוחמות, והוגדלו מספר הרופאים שנמצאים בו, הוסיפו קב"ן, רופא שיניים, הכפילו את שעות הפיזיותרפיה, הוסיפו רופא נשים בקביעות ורופאים מומחים נוספים שבאים לביקורות שבועיות.

על פי הדיווח, סרגל המאמצים הותאם לאימוני הלוחמות ושופרו אימוני הכושר הגופני כך שיכללו תרגילים ייעודים ללוחמות. כמו כן נרכש ציוד מותאם ללוחמות, ווסטים ובירכיות שמתאימים ללוחמות מבחינה אורתופדית ומבנית לגוף האישה.

מג"ד בית ספר להגנת גבולות ואיסוף קרבי, סא"ל ג'קי בן יקר, אמר כי "מדובר באירוע מכונן, כל גדודי החי"ר גבולות יעברו את הכשרתם תחת קורת גג אחת. אנו יוצרים הכשרה לכלל הגדודים בגזרות השונות בהתאם לייעודם - ביצוע פעילות מבצעית בהגנת גבולות ובבט"ש".

הקצין סיפר כי "יש ריכוז מאמץ גדול בהקמת הבא"ח, הקמנו תשתיות חדשות: כיתות הדרכה, רכבים, אנחנו בונים מטווחים חדשים ובקרוב נצטייד בסימולטור ירי לחי"ר שמותאם לתרחישי אירועים בתחום הגנת גבולות".