Charlottesville
CharlottesvilleReuters

ראש קהילת "בית ישראל" בשרלוטסוויל אלן צימרמן מספר בטור שכתב על ההתמודדות עם הפגנות הניאו נאצים בעיר שרלוטסוויל שבווירג'יניה.

"בשבת בבוקר עמדתי מחוץ לבית הכנסת שלנו עם המאבטח החמוש ששכרנו אחרי שהמשטרה סירבה לספק לנו קצין בשעות הבוקר", כתב תוך שהוא מזכיר כי הקהילה לא ביקשה הגנה על הרכוש אלא רק על חיי המתפללים.

"במשך חצי שעה עמדו שלושה אנשים לבושי חליפות, חמושים ברובים חצי אוטומטיים, בצד השני של הרחוב. אם הם ניסו להיכנס, אני לא יודע מה יכולתי לעשות כדי לעצור אותם, אבל גם אני לא יכולתי להסיר מהם את העיניים. אולי נוכחותו של המשמר החמוש שלנו הרתיעה אותם. אולי נוכחותם היתה רק צירוף מקרים, ואני פרנואידי. אני לא יודע".

"כמה פעמים, עברו תהלוכות של נאצים על הבניין שלנו וצעקו, 'יש בית הכנסת!', ואחריו קריאות של 'Seig Heil' ושאר מילים אנטישמיות. כמה מהם נשאו דגלים עם צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים.

בחור בחולצת פולו לבנה עבר ליד בית הכנסת כמה פעמים ועורר חשד. האם הוא רודף את הבניין? או מנסה לבנות אומץ לבצע פשע? לא ידענו. מאוחר יותר שמתי לב שהאיש שנאשם בפיגוע הרכב לבש חולצת פולו זהה לזו של האיש שהמשיך ללכת ליד בית הכנסת שלנו. כנראה שמדובר במדים של קבוצת גזענים לבנה. אפילו עכשיו, עברה בי צמרמורת".

"כשהתפילה הסתיימה, לבי נשבר, כשאמרתי לקהילה, כי יהיה בטוח יותר לעזוב את בית הכנסת דרך הכניסה האחורית ולא דרך החזית".

בהמשך הוא כותב "עד מהרה נודע לנו שאתרי אינטרנט נאציים פרסמו קריאה לשרוף את בית הכנסת שלנו. ישבתי עם אחד הרבנים שלנו ותהיתי אם אנחנו צריכים לחזור לבית הכנסת כדי להגן על הבניין. מה יכולתי לעשות אם הייתי שם? למרבה המזל, זה היה רק ​​דיבורים".

"בסוף היום לקראת צאת השבת הרגשנו שאין לנו ברירה אלא לבטל את ההבדלה בבית של מתפללים. חששנו כי גורמים נאצים עשויים להיות מודעים לאירוע. שוב, ביקשנו הגנה משטרתית - לא גדוד של שוטרים, רק קצין אחד - אבל נאמר לנו פשוט לבטל את התפילה".

"המשטרה המקומית נתקלה בבעיה חסרת תקדים באותו יום, אך לא טעתה, היהודים הם יעד ספציפי של קבוצות אלה, ולמרות ההבנה של הגורמים השונים על החששות שלנו - ולמרות העובדה כי ראש העיר עצמו הוא יהודי - נשארנו לבד. העובדה שהאסון לא פגע בקהילה היהודית של שרלוטסוויל בשבת לא היתה בזכות הפוליטיקאים שלנו, המשטרה שלנו, או אפילו המאמצים שלנו, אלא חסדי האל".

בסוף כותב ראש הקהילה "אנחנו נחזור לחיים נורמליים. עלינו להיערך לראש השנה וליום הכיפורים".

נשיא הקהילה מספר כי אישה מבוגרת שאלה אותו, "למה הם (ניאו-נאצים) שונאים אותכם?", אך לא היתה לו תשובה לשאלה, "את אותה שאלה אנו שואלים את עצמנו אלפי שנים".