עודד בן סירא הי"ד
עודד בן סירא הי"דצילום: באדיבות המשפחה

האמנים חמי רודנר ומארק אליהו יופיעו ביום חמישי הקרוב במושב ניר עציון, באירוע לזכרו של רס''ל עודד בן סירא ז''ל שנפל במבצע צוק איתן ברצועת עזה.

אחותו התאומה של עודד ילדה ביום חמישי האחרון בן ונכד להורים השכולים. ביום חמישי ייערך טקס ברית המילה, ואחרי האזכרה והאירוע המוסיקלי לזכרו של עודד.

אמו של עודד, מירי בן סירא, מספרת לערוץ 7 על השמחה במשפחה. "זאת שמחה גדולה המהולה בעצב גדול כמו כל שמחה במשפחה מאז נפילתו של עודד. לבי מלא בצפייה ובתקווה שהבן שנולד למוריה וחן ירפא ויהיה מקור לשמחה עבורה, והיא לא תרגיש יותר חצי בנאדם כפי שהרגישה לפני שלוש שנים. אנו מודים לה' יתברך על החסד''.

אביו של עודד הי"ד הוסיף, ״זאת ממש השגחה מלמעלה ודרישת שלום מהבן שנפל''. האב סיפר על רגשות מעורבים של שמחה וסגירת מעגל לרגל הולדת הנכד החדש. ''הברית תתקיים בבוקר והאזכרה לבן עם אירוע מיוחד ביום חמישי הקרוב בהשתתפות המשפחה, החברים של עודד והאומנים חמי רודנר ומארק אליהו ואני מזמין מכאן את כולם לבוא ולהשתתף איתנו''.

אמו של עודד מפרסמת בערוץ 7 דברים שכתבה לבנה במלאת שלוש שנים לנפילתו:

"לעלות במדרגות לחדרך ולסגת ברגע האחרון. משהו בלב לא מאפשר. רוצה להגן עלי, שלא יכאב. החדר שסידרתי עשרות פעמים לפני שהגעת הביתה מהצבא עומד מאז מיותם וחסר ערך. לפתוח את הארון ולגלות שהחולצות בצבע תכלת היפות שלך מגוהצות עומדות תלויות על הקולב, גם הן מיותמות, מצפות.

לעמוד באורווה, להרגיש את נוכחותך ולהתמלא בעצב גדול. לצאת מהתפילה בערב שבת ולחפש את דמותך בין החברים. שיער שחור רטוב ועיניים מחייכות וטובות.

"לשמוע ברדיו את צלילי הפסנתר בפתיח של 'בין הצלילים' של יונתן רזאל להחסיר פעימה ולהוריד דמעה בשיר של ישי ריבו, אביתר ואהוד בנאי ועוד... לעמוד בבור ולדמיין אותך טובל בבת אחת מסתפג ועולה מעלה מעלה נקי וטהור.

"ושם למעלה בין המלאכים אתה מנגן ונגינתך בוקעת רקיעים ומבשרת בוא תבוא הגאולה. אין מקום בו אתה לא נמצא אתה איתי, בתוכי, בנשמתי כל רגע כל דקה בן יקר ואהוב".

אודליה פריד, מחברותיו של עודד, סיפרה כי ''לאחר נפילתו של עודד, כולנו, כל החברים, הרגשנו מיד חלל שצריך למלא. מיד היה ברור שהמוזיקה הייתה כלי בשביל עודד, כלי שחודר לנשמה וללב, מחבר אל האחר, אל השונה.

''הרגשנו שזו דרך שאותה אנחנו רוצים להמשיך, דרך חיים שהייתה מיוחדת לו ורצינו שכל אחד יקבל ממנה קצת''. אודליה מצטטת את המילים שנכתבו על קברו של עודד - ''ילד של אור ודבש, מנגינה של חיים, היפה באדם". לדבריה אלו ''מילים שמדייקות אך ממעיטות ממי שהיה בשבילנו".

האירוע יתקיים ביום חמישי הקרוב, ב' אלול (24.8) במושב ניר עציון, בדשא ליד בית הכנסת. כרטיסים: 40 ש"ח למבוגר, 20 ש"ח לילד מעל גיל 14. כל ההכנסות ישמשו להנצחת זכרו של עודד.