ערן זהבי במדי הנבחרת
ערן זהבי במדי הנבחרתצילום: פלאש 90

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, ומאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי, החליטו להשעות את ערן זהבי מנבחרת ישראל בעקבות זריקת סרט הקפטן במהלך המשחק מול מקדוניה בו הפסידה ישראל 1-0.

עיני אמר כי "שחקן כדורגל, ודאי קפטן הנבחרת, חייב להתמודד עם כל סיטואציה ולשמור על כבוד הנבחרת גם כאשר קומץ אוהדים מחליט לשרוק בוז ולקנטר".

"ערן זהבי אמנם התנצל על האקט החמור, אבל נבחרת ישראל וערכים של כבוד וספורטיביות הם תמיד מעל לכל תוצאה על כר הדשא", הוסיף יו"ר ההתאחדות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להשלכת סרט הקפטן על ידי ערן זהבי ואמרה כי "מה שעשה ערן זהבי, מי שכבר מזמן הפך סמל למצוינות, רמס ברגל גסה את כל הערכים אליהם אנו מכוונים בחינוך דור העתיד שלנו".

"כל שחקן על המגרש מהווה מודל לחיקוי בעבור ילדי ישראל, אותם אנו שואפים לחנך בראש ובראשונה לסובלנות ונגד אלימות. ללבוש את מדי נבחרת ישראל זו זכות. לשמש קפטן הנבחרת זהו כבוד גדול לצד אחריות. אני שמחה שזהבי הבין את טעותו ומיהר להתנצל. אסור שמקרים כאלה יישנו במגרשי הספורט ובוודאי שלא על ידי מי שעיניי דור העתיד נשואות אליו", הוסיפה שרת הספורט.

זהבי שספג קריאות בוז מהאוהדים, לא הצליח להסתיר את מורת רוחו וסמוך לדקה ה-80 זרק בהפגנתיות את סרט הקפטן שענד על ידו, לעבר הדשא.

השחקן סיפר לאחר המשחק, "להיות קפטן הנבחרת היה חלום שלי מבילדות. כולם יודעים את האמוציות בתוך המשחק ובקריירה שלי. התנצלתי בפני השחקנים ובפני האנשים שאוהבים אותי פה".

הוא גם לא הסתיר את דעתו על התנהלות הנבחרת. "אנחנו לא הגענו לשום טורניר במשך 40 שנה וכנראה שגם עוד 40 שנה לא נעלה. זו לא תבוסתנות, אם נמשיך בדרך הזו ונמשיך להתנהג ככה זה מה שיקרה. אני לא מדבר על השחקנים או המאמנים. יש הרבה מאוד דברים בכלל שהתנהלות שלנו לוקה בחסר. אם יחליטו שיתנו את הסרט למישהו אחר זה מקובל עליי”.